תפריט נגישות

גדעון גידי ליכטרמן ז''ל

בן לאה וחיים
נולד בכ"ו בניסן תשל"ה, 7/4/1975
התגורר בשילה
חלל פעולת איבה
בד' באייר תשס"ג, 5/5/2003
מקום אירוע: צומת שילה
הובא למנוחת עולמים בחיפה - שדה יהושע
אזור: שער ברוש: חלקה: נא, שורה 3
הותיר: הורים, אישה ושתי בנות, ארבעה אחים ואחיות
גדעון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 69

קורות חיים

גדעון (גידי), בן לאה וחיים, נולד בחיפה בכ"ו בניסן תשל"ה (07.04.1975). אחיהם של חסי, עינן, דקלה ושהם. גדל והתחנך בחיפה, למד בבית הספר היסודי "רמב"ם" בשכונת נווה שאנן, ובשעות הפנאי הירבה לשחק כדורסל.

גדעון החליט להמשיך את לימודיו בישיבה התיכונית של בני-עקיבא בכפר הרא"ה. בישיבה הקדיש זמן רב ללימוד התורה, והיה מקובל מאוד מבחינה חברתית.

בתום לימודיו המשיך לישיבה גבוהה בבית אל, שם גם הקים את ביתו. גדעון נישא ללאה-ליאת (לבית נדיבי), ובשנת תשנ"ז נולדה בתם מוריה-שרה.

גדעון שקד על לימוד התורה, למד במסירות הן בחברותא והן באופן עצמאי. יחד עם זה, עסק גם בצרכי הציבור ובעזרה לזולת, בהקמת קופות גמ"ח (גמילות חסדים), באירוח ובהכנסת אורחים. אהב את הארץ והירבה לטייל בה לאורכה ולרוחבה, התעניין בתחום הארכיאולוגי ובשרידי ההתיישבות היהודית. הוא היה ממקימי היישוב גבעת אסף, ע"ש אסף הרשקוביץ שנרצח בתשס"א ליד עפרה, ואף תרם מכספו לחיזוק היישוב ולצרכיו השונים.

גדעון עבד כמורה ב"תלמוד תורה" בבית אל. הוא התמסר במיוחד לחיזוקם ולעזרתם של תלמידים חלשים, והיה עובד עמם ללא ליאות, בסבלנות רבה, עד שהיו מבינים את החומר הנלמד. כך נהג עם תלמידיו מבית אל, ממעלה אפרים ומכוכב השחר.

בשנת תשס"ב (2002) התגייס גדעון לצבא ועבר טירונות ותקופת אימונים בחיל התותחנים כמשך כשישה חודשים, על פי חובתו, ולאחר מכן – צורף למערך המילואים הסדיר.

בשנה זו החליט עם רעייתו לעבור ליישוב קטן יותר, בו יוכלו לתרום ביתר שאת להתפתחות הפיזית והרוחנית של המקום. הם בחרו בגבעת אחיה שליד שבות רחל, הסמוכה לשילה. ביישוב החדש היה גדעון מעורב מבחינה ציבורית ושימש בתור חבר מזכירות. הדגשיו היו רוחניים בעיקרם, הוא דאג לבית הכנסת, לשיעורים ולמינויו של רב, וכן דאג לגמ"ח לחברים, ולגינון ופיתוח של היישוב. הייתה לו דעה נחושה וברורה בתחומים בהם טיפל, אך הוא ידע להקשיב לאחרים בסבלנות, ורק אחר כך להבהיר את רעיונותיו ולהיאבק כדי שיתקבלו. גם לאחר המעבר המשיך גדעון ללמוד וללמד במעלה אפרים.

ביום שני בערב, ד' באייר, ערב יום הזכרון תשס"ג (05.05.2003), נסע גדעון לצומת הסמוכה ליישוב מגוריו, בסמוך לכביש אלון, להביא משם חבר שסיים שירות מילואים ואשר המתין להסעה. הוא נסע לשם עם הבת מוריה, ובהתקרבם לצומת נפתחה על הרכב אש מחבלים ממארב. גדעון ובתו נפצעו והרכב עצר לצד הדרך. גדעון יצא, כנראה כדי להזעיק עזרה, אך התמוטט ומת במרחק עשרות מטרים מהרכב.

הבת מוריה שנפצעה נמצאה ברכב ע"י המחלצים והועברה לטיפול, וכך גם חייל מילואים שנפצע מהירי.

גדעון, בן 28 בהירצחו, הובא למנוחות בבית העלמין שדה יהושע בחיפה. הותיר אישה הרה ובת, הורים וארבעה אחים ואחיות. חודש וחצי לאחר מותו נולדה בתו השנייה – אורית.

כתבו בני משפחתו של גדעון: "מאת ה' היה הדבר, ומה לנו כי נלין. מסירות הנפש לזולת ולמען ארץ ישראל מבליטה את גודל נפשו של גדעון ואהבתו לכל הסובבים אותו. הסתלקותו היא אבידה קשה וכואבת למשפחתו ולחבריו".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי