תפריט נגישות

שלום דניאל דני פריי ז''ל

בן רות פט ואברהם אלפי
נולד בכ"ז באלול תשכ"ו, 12/9/1966
התגורר במעלה מכמש
חלל פעולת איבה
בי' באלול תשנ"ה, 5/9/1995
מקום אירוע: מעלה מכמש
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קהילת ירושלים, גוש: תו , חלקה: א, שורה: ג
הותיר: אישה ובת
שלום דניאל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 59

קורות חיים

שלום דניאל (דני), בן אלפי (אברהם) ופט (רות), נולד בכ"ז באלול תשכ"ו (12.09.1966) בלונדון, אנגליה. הוא היה בן יחיד ולו שלוש אחיות: דינה, רינה ויעל. למד בבית הספר "מנורה" ובבית הספר התיכון "חשמונאים". לאחר מכן למד שנתיים בישיבת "כרם ביבנה" ואז חזר לאנגליה, ללמוד ב"אימפריאל קולג'" בלונדון.

דני עלה לארץ בשנת 1991, בעיצומה של מלחמת המפרץ. נישא למרה והיה אב לילדה אחת: רחל-לאה. המשפחה גרה בקרוואן בישוב מעלה מכמש, וזמן קצר לפני מותו עברו לדיור קבע בישוב, כשדני משקיע זמן ומרץ בטיפוח הגינה. היה בעל תואר שני במדעי המחשב ועבד כמתכנת בחברת "ג'ון ברייס" ובחברת "אנ.די.אס" בירושלים. הוא נהג לרכב על אופניים למקום עבודתו בהר חוצבים, ואת אהבתו לארץ ישראל ביטא בטיולי אופניים ובטיולים ברכב וברגל. בשעות הפנאי עסק בלימוד תורה.

דני היה פעיל מאוד בקרוב לבבות, ובילה סופי שבוע עם ארגון "תכנית שבת" וארגונים אחרים, וכן הדריך במחנות נוער. כציוני מובהק, ניסה לשכנע את חבריו באנגליה לעלות לארץ והיה מעורב בהקמת מרכז לסטודנטים ובוגרים בירושלים, כשהמטרה - ללמד תורה בערבים, כפי שלמד בעצמו. היה לו קשר מיוחד לאנשים בכלל, ולזקנים ונכים במיוחד. הוא היה אדם צעיר ותוסס, מלא תוכניות ויוזמות, מקרין סביבו שמחת חיים וגישה חיובית לחיים.

ביום שלישי י' באלול תשנ"ה (05.09.1995), בשעה 02:00 לפנות בוקר, חדר מחבל לבית משפחת פריי במעלה מכמש. המחבל דקר בסכין את בני הזוג דני ומרה וברח. דני מת במקום, אשתו נפצעה ואיבדה את עוברה.

דני היה בן 29 במותו. הותיר אחריו אישה ובת. הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי