תפריט נגישות

מרדכי מוטה בורגין ז''ל

בן פרומה ובן-ציון
נולד בא' בשבט תרצ"ד, 17/1/1934
התגורר בלהב
חלל פעולת איבה
בכ"ו בניסן תשט"ז, 7/4/1956
מקום אירוע: שובל
הובא למנוחת עולמים ברחובות
אזור: חלקה צבאית, חלקה: 1, שורה: 6
הותיר: הורים, אישה ואחות
מרדכי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 31

קורות חיים

מרדכי, בן פרומה ובן-ציון, נולד בא' בשבט תרצ"ד (17.01.1934). גדל ברחובות עם אחיו הבכור שוקה ואחותו הצעירה אילנה. מילדות נקרא בפי כל - מוטה. במקביל ללימודיו היה חניך ומדריך בקן 'השומר הצעיר'. עם חבריו לתנועה התגייס לנח"ל והיה בהכשרה בקיבוץ דן, ומשם עברו כגרעין לקיבוץ להב בנגב.

מוטה התאקלם בקיבוץ ונשאר בו גם אחרי השחרור מהצבא. מנעוריו אהב מאוד לנהוג במכוניות מכל סוג, וכך עבד כנהג ב'קואופרטיב הנגב'. בחדשים האחרונים היה נהג המשק ומרכז הקניות והירבה בנסיעות לבאר שבע, ירושלים ותל אביב.

במלחמת העצמאות נהרג אחיו הבכור שוקה, ומאז הקפיד מוטה לשמור על קשר הדוק עם הוריו, בכל נסיעותיו מטעם המשק שילב ביקור בבית הוריו והצליח להיות בן נאמן למשפחתו ולקיבוצו גם יחד. בתחילת שנת 1956 נישא מוטה לאלישבע, והם תכננו לבנות ביתם בקיבוץ להב.

במוצאי שבת כ"ז בניסן תשט"ז (07.04.1956) יצא מוטה במכונית הקיבוץ לבית הוריו ברחובות, כדי להמשיך משם עם שחר לתל אביב ולאסוף מתנדבים שבקשו לבוא לעזור בביצור הספר. כשהגיעה המכונית לרמה שלפני תל קונטרה, צפונית לקיבוץ שובל, פתחה חוליית מסתננים ערבים (פדאיון) שהמתינו במארב באש מקלעים ורימונים על הרכב. מוטה נהרג במקום, והנוסעת לידו נפצעה. רק כעבור כשלוש שעות עבר במקום רכב שפינה את ההרוג והפצועה.

מוטה היה בן 22 במותו. הותיר אישה, הורים ואחות. הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי ברחובות, ליד אחיו שנהרג במלחמת העצמאות.

בקיבוץ להב הוצאה חוברת לזכרו של מוטה, ובה דברי בני משפחה וחברים מתחנות חייו, ומכתבים שכתב.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי