תפריט נגישות

חנן גונטר פפינגסט ז''ל

נולד בה' בסיון תרפ"ה, 28/5/1925
התגורר במרחביה (קיבוץ)
חלל פעולת איבה
בכ"א באייר תש"ח, 30/5/1948
מקום אירוע: מרחביה (קיבוץ)
הובא למנוחת עולמים בקיבוץ מרחביה
חלקה: ימנית, שורה: 10
הותיר: הורים
חנן מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 26

קורות חיים

חנן נולד בברלין, גרמניה, בב' בסיוון תרפ"ה (28.05.1925). בן יחיד להוריו, נמלט עמם בנעוריו לאיטליה, ושם חיה המשפחה באחד הכפרים בתנאי מצוקה.

לאחר מלחמת העולם היגרו הוריו לארצות הברית, וחנן עלה לישראל כחבר תנועת "השומר הצעיר". הוא נקלט במסגרת חברת הנוער "חותרים" והוכשר לחיי קיבוץ בקיבוץ מרחביה, שם עסק בחצרנות ובעבודות חקלאיות שונות.

חנן נודע כבחור שקט ונחבא אל הכלים. הוא מיעט להתקשר עם אנשים והעדיף להתמקד בעבודת האדמה, בגננות ובחצרנות. למרות נטייתו להתבודד, סובביו חיבבו אותו בזכות חריצותו ומסירותו בביצוע המטלות השונות. הוא נודע בשל תמימותו וטוב לבו, שהתבטאו בעיקר בעבודותיו עם ילדי הקיבוץ, דאגתו לטבע ולבעלי החיים שבמשק. בשלב מסוים, עלה בידיו לחדש את הקשר עם הוריו, והוא שמר על התכתבות עמם עד יום מותו.

ביום ראשון כ"א באייר תש"ח (30.05.1948) הופצץ קיבוץ מרחביה בידי הירדנים. מרחביה הנו מראשוני הקיבוצים של "השומר הצעיר" בעמק יזרעאל, והוא הופצץ ארבע פעמים במהלך מלחמת העצמאות. בהפצצה הראשונה נפגע הקיבוץ באופן קשה ושניים מחבריו נהרגו, בהם חנן. הוא נפגע מרסיס כשביקש למצוא מחסה לסוסתו האהובה, ונדרס למוות על ידי הסוסים המשתוללים מאימת הפגזים.

חנן היה בן 23 במותו. הותיר הורים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין במרחביה.

קיבוץ מרחביה הוציא לאור חוברת הנצחה לזכרם של ששת בני הקיבוץ שנפלו בהפגזות.

לזכרו של חנן ניטעו עצים ביער "המגינים" בקיבוץ יחיעם. מלגות על שמו של חנן ניתנות עד ימינו לתלמידי בתי ספר לחקלאות, על ידי קרן סטיפנדיות לחינוך חקלאי.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי