תפריט נגישות

יונה מלינה ז''ל

בן אווה ויאן
נולד בי' בניסן תשכ"ו, 31/3/1966
התגורר בירושלים
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בכ"א באייר תשס"ה, 30/5/2005
מקום אירוע: ירושלים
תאריך אירוע: כ"ה באב תשנ"ה, 21/08/1995
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: קהילת ירושלים, גוש: מב, חלקה: יא, שורה: ה
הותיר: הורים
יונה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 70

קורות חיים

יונה, בן אווה ויאן, נולד בשוויץ בי' בניסן תשכ"ו (31.03.1966). גדל בשוויץ.

כשהיה בן 19 נשלח יונה לטיפול בים המלח עקב מחלת הפסוריאזיס, ואז החל הקשר העמוק שלו למדינת ישראל. הארץ עשתה עליו רושם אדיר והוא הקפיד להגיע מאז, הן כתייר והן כמתנדב בקיבוץ עין גדי, עד שהחליט, בשנת 1995, לוותר על לימודי הרפואה בשוויץ ולעשות עלייה.

יונה החליט להשתקע בירושלים, עיר שממנה הוקסם. באותה תקופה, כשסבתו ביקשה שיתעד בספר את חייה, התעורר בו העניין היהודי, ועל כן החל ללמוד ב"מכון מאיר" כדי להעמיק את שורשי הזהות היהודית שלו. באותה עת החליף את שמו המקורי משוויץ, פיטר, לשם יונה, שם שאהב מתוך הזדהות עם יונה הנביא אשר יצא ממעי הלוויתן, שסימל לגביו את הגולה.

ביום שני כ"ה באב תשנ"ה (21.08.1995), בשעה שמונה בבוקר, פוצץ מחבל מתאבד מטען באוטובוס קו 26 בירושלים (מקריית יובל להר הצופים), שעבר בשדרות אשכול פינת מעלה המיתלה. בפיגוע נפגעו נוסעי האוטובוס ונוסעי אוטובוס נוסף שעמד מאחוריו. ארבעה נוסעים נרצחו במקום ולמעלה ממאה נפצעו.

יונה, שנסע באוטובוס לקמפוס הר הצופים, שם למד עברית מאז עלייתו לארץ כמה חודשים קודם לכן, היה הפצוע הקשה ביותר באותו פיגוע. הוא הפך למשותק בכל גופו, ומאז, במשך קרוב לעשר שנים, נאבק על חייו ועל היכולת להמשיך לנהל אותם בצורה המכובדת ביותר.

זמן קצר אחרי שנפצע יונה הועבר לשוויץ, ארץ הולדתו, כשהוא מחוסר הכרה ומונשם. כאשר שב להכרתו ביקש לחזור לישראל, בטענה שעשה עלייה והחליט לקשור את גורלו בארץ. בשנת 1997 הוא אושפז בבית החולים "שיבא" בתל השומר, ואחרי זמן מה ביקש להמשיך את חייו בביתו, שם זכה לטיפול סיעודי צמוד ומיכשור מיוחד.

בכתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" סיפר יונה על דבקותו בחיים למרות נכותו ומגבלותיו הקשות: "אני נלחם לחיים וכדי שיהיה לי טוב יותר בהם, אני רוצה להתחיל שוב עם הלימודים, אולי ללמוד ערבית. הכול כדי לשכוח את המצב הבלתי ניתן לשינוי שלי".

בתחילת שנת 2005 לקה יונה בדלקת קשה. ביום כ"א באייר תשס"ה (30.05.2005), כתשע שנים וחצי לאחר שנפצע בפיגוע, הוא נפטר.

בן 39 במותו. יונה הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי