תפריט נגישות

אלחנן אהרן אתאלי ז''ל

בן לאה ויוסף
נולד בכ"ג באלול תשכ"ד, 31/8/1964
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בי"ד באדר תשנ"א, 28/2/1991
מקום אירוע: ירושלים - העיר העתיקה
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
אזור: חברה קדישא הראשית והכללית, גוש: קדושים, חלקה: א, שורה: 8
הותיר: הורים וחמישה אחים ואחיות
אלחנן אהרן מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 53

קורות חיים

אלחנן אהרן, בן יוסף ולאה, נולד בכ"ג באלול תשכ"ד, (31.08.1964) בפריז, צרפת. בגיל חודש וחצי עלה עם משפחתו לארץ, וגדל בירושלים עם חמשת אחיו: נחליאל, אביטל, אלישבע, מוריה ועמיחי.

אלחנן למד בבית הספר לדוגמא לבנים בירושלים, והיה חבר בתנועת הנוער "בני עקיבא". המשיך בישיבת ירושלים לצעירים, קיבוץ כפר עציון, ישיבת מרכז הרב, ישיבת עטרת כהנים ובישיבת בית אורות. התגייס לצה"ל ושרת תחילה בהנדסה קרבית, ואחר כך בחטיבת גבעתי.

אלחנן התעניין ביותר בהיסטוריה יהודית ונהג לכתוב את המלה: הסתר-יה כמו הרב קוק, כשהוא מתכוון שנסתרות דרכי הבורא, והתכנית הגדולה של הקב"ה להוביל את האנושות מתוהו ובוהו לימות המשיח - נסתרת. הוא חקר את תולדות משפחת אימו שנולדה לשושלת רבנים וכהנים ביהדות ליטא, ואת משפחת אביו שמוצאה מאלג'יר.

אלחנן נהג לכתוב יומן אישי, דברי תורה ומוסר, חידושים והערכות על מצבו של עם ישראל בדרך לגאולה. הוא אהב מאוד את ירושלים, ובמיוחד את עיר דוד ומעיין השילוח.

ביום י"ד באדר תשנ"א, (28.02.1991), ליל פורים דפרזות, קבע אלחנן להיפגש עם חברים מישיבת עטרת כהנים בעיר העתיקה ולנסוע יחד לקיבוץ כפר עציון, ולהביא מים ממעיין השילוח לרב חנן פורת כדי למזוג את היין של פורים. החברים קבעו פגישה במוצאי תענית אסתר ברחבת הכותל.

משבוששו החברים להגיע, אלחנן הלך לקראתם ברחוב הגיא, שהיה חשוך לאחר שכמה ימים קודם לכן פוצצו ערבים את פנסי הרחוב. במרחק של מאה מטרים ממנהרת הכותל השמורה היטב, ליד בית דנון, (בניין השייך לישיבה), ארבו לו שני מחבלים. הם התנפלו על אלחנן, שאף על פי שהיה בלתי מזויין ובלתי אלים, היה לו רצון לשמור על הכבוד היהודי. הוא נאבק בחוזקה ואף הצליח לשבור את הסכין של המחבלים, אך לרוע המזל היה להם סכין אחר והם דקרו אותו 13 פעמים, ורצחו אותו.

המחבלים הסתירו את גופת אלחנן במחסן שהוכשר לכך מראש. הם רצחו אותו כנקמה על מפלתו של סדאם חוסיין, שליט עיראק, שבאותו יום הודיע על כניעתו ועל סיום מלחמת המפרץ.

אלחנן היה בן 26 במותו. הותיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות. הובא למנוחות בחלקת הקדושים בבית העלמין בהר הזיתים בירושלים, מעל מעיין השילוח.

הבית שבו התגלתה גופתו נקרא היום "בית אלחנן" ובו פועלת תחנת המשטרה, "תחנת אלחנן", השומרת בדרך לכותל. ברחוב הגיא הוצב לזכרו שלט, האומר בין השאר: "זכור את אשר עשה לך עמלק".

אחיו הצעיר של אלחנן, עמיחי, הכין סרט לזכר אחיו: "מסע בעקבות אלחנן". כמו כן נקראת לזכרו ישיבת "חזון אלחנן" בעיר דוד. ארבעה ספרי תורה נכתבו לעילוי נשמתו, ושני ספרי זכרון. ילדים רבים נקראו על שמו. בכל ראש חודש מתקיימת "מסיבת ראש חודש" לזכרו של אלחנן במעיין השילוח, וכן הוקם אתר אינטרנט הנושא את שמו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי