תפריט נגישות

פרידריך סטיבן רוזנפלד ז''ל

בן אתל ויוג'ין
נולד בו' באלול תש"א, 29/8/1941
התגורר באריאל
חלל פעולת איבה
בי"ד בסיון תשמ"ט, 17/6/1989
מקום אירוע: אריאל
הובא למנוחת עולמים באריאל - ברקן, אזורי
חלקה: שמאלית אמצעית מצד ימין
הותיר: אישה ואח
פרידריך סטיבן מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 51

קורות חיים

פרידריך, בן יוג'ין ואתל, נולד ביום ו' באלול תש"א, (29.08.1941), בניו-יורק, ארצות הברית. בגיל צעיר עקרה משפחתו לוושינגטון, שם גדל והתחנך.

בגיל 18 ביקר לראשונה בישראל והתלהב מאוד. הוא חזר לביתו והתגייס לצבא ארצות הברית, לאחת מיחידות העילית: הדיוויזיה המוטסת ה- 82. במסגרתה השתתף במספר משימות קרביות מעבר לים.

לאחר שפרש מהצבא, עסק שנים בהרפתקאות שונות, שהובילו אותו למקומות אקזוטיים ברחבי העולם. אחת מעבודותיו הייתה על-גבי אוניית סחר. בשנת 1968 הגיע עם האונייה לישראל, והפעם נשאר לתמיד. הוא התנדב לקיבוץ מסדה, ושם נפצע כשהמשאית בה נסע עלתה על מוקש.

לאחר החלמה ושיקום, החל לעבוד בחפירות ארכיאולוגיות בעין בוקק, בים המלח. שם פגש את רחל. לאחר נישואיהם, התגוררו בתל אביב ופרידריך עבד כעורך. שנה קודם למותו, החליט לנסות לחיות בשומרון, ביישוב אריאל. הוא המשיך להחזיק בדירתו בתל אביב, עד שיהיה בטוח היכן הוא רוצה לבנות את חייו.

פרידריך היה ציוני, שאהב מאוד את הארץ, התעניין בטבע והיסטוריה. איש חברותי, חכם ותרבותי. הוא הירבה לשוטט לבדו בגבעות השומרון ובכל רחבי הארץ, לעיתים גם הזמין את תושבי המקום להצטרף אליו.

ביום שבת בצהריים, י"ד בסיוון תשמ"ט (17.06.1989), יצא פרידריך לטייל בגבעות שליד אריאל. במהלך הסיור נתקל בקבוצה של רועי צאן. אלה חטפו ממנו סכין שהייתה ברשותו ודקרו אותו למוות.

הרוצחים הסתירו את גופתו בצד הדרך. רק ביום ראשון נמצאה הגופה על-ידי רועה צאן אחר, שעבר בסמוך לה.

פרידריך היה בן 48 במותו. הובא למנוחות בבית העלמין בברקן. הותיר אישה ואח.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי