תפריט נגישות

צבי בלטינשטר ז''ל

בן חיה ויצחק
נולד בתרס"ו, 1906
התגורר בחיפה
חלל פעולת איבה
בי' באדר ב' תש"ח, 21/3/1948
מקום אירוע: חיפה
הובא למנוחת עולמים בחיפה - חוף הכרמל
חלקה: ק, שורה: 37
הותיר: אישה, שתי בנות ובן
צבי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 15

קורות חיים

צבי, בן חיה ויצחק בלטינשטר, נולד בשנת תרס"ו (1906) בצפת.

משבגר נישא, והתגורר עם משפחתו - אשתו טובה ושלושת ילדיהם - ברחוב המלכים בחיפה.

עבד זמן מה ב'סולל בונה' עם גיסו, שהיה קבלן בחברה. תקופה מסוימת עבד ב'אגד', ואחרי שהתעוור מפאת מחלה קיבל לרשותו קיוסק ברחוב הנמל ובו עבד עד לאירוע.

ביום ראשון, 21.03.1948, התקרב טנדר צבאי בריטי מכוסה בברזנט לבניין 'סולל בונה' ברחוב הנמל בחיפה. שניים מבין הנוטרים שהיו מופקדים על השמירה במקום, שהיו גם חברי ארגון ה'הגנה', קראו לנהג לעצור, אך המכונית המשיכה בדרכה עד שנעצרה ליד אחד הבתים. מהמכונית קפץ ערבי ונמלט מהמקום. הנוטרים זיהו במכונית פתיל בוער וצעקו לאנשים שעבדו בסביבה להימלט.

בבניין 'סולל בונה' ניתן אות אזעקה וכמאה עובדים הצליחו להימלט משם למקום מקלט. למרות הסכנה המשיכו הנוטרים להזהיר את האנשים ולהרחיקם. כעבור 7 דקות התפוצצה המכונית.

בהתפוצצות זו נהרגו שישה יהודים וכשלושים נפצעו. בין ההרוגים היו שלושה נוטרים שהוכרו כחללי מערכות ישראל, ובהם אותם שניים שהמשיכו להרחיק את הקהל ולא נטשו את תפקידם עד רגע הפיצוץ ובכך ניצלו רבים מפגיעה.

צבי היה אותה שעה עם בתו בת השמונה בקיוסק שבבעלותו, ושניהם החלו להתרחק מהמקום עם הינתן האזהרה, אבל בדרכו נזכר צבי בדבר מה ששכח בקיוסק, וחזר לקחתו. באותו רגע אירע הפיצוץ. צבי נהרג במקום, ביום י' באדר ב' תש"ח (21.03.1948).

בן 42 היה במותו. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בחיפה, בחלקה הצבאית. הותיר אישה - טובה, שתי בנות - חיה ויפה, ובן - יוסי.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי