תפריט נגישות

מירב בן-משה ז''ל

בת סימי והרצל
נולדה בא' באייר תשל"ז, 19/4/1977
התגוררה בעפולה
חללת פעולת איבה
בכ"ה בניסן תשנ"ד, 6/4/1994
מקום אירוע: עפולה
הובאה למנוחת עולמים בעפולה
גוש: 1, חלקה: 21, שורה: 16
הותירה: הורים, שתי אחיות ואח
מירב מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 54

קורות חיים

מירב, בת הרצל וסימי, נולדה בא' באייר תשל"ז, (19.04.1977), בעפולה. בת בכורה להוריה, נולדה סמוך ליום העצמאות והוריה חשו שהחגיגות שנערכו בעיר היו לכבוד הולדתה. הייתה אחותם הבוגרת של טלי, אבי ורותם.

מירב הייתה ילדה שקטה, מנומסת ואדיבה. כבוד האדם נחשב בעיניה לערך עליון והיא כיבדה כל בן אנוש, מקטן ועד גדול. לאחר שסיימה בהצלחה את לימודיה בבית הספר היסודי "אלומות", עלתה לחטיבת הביניים וגם שם עשתה חיל, והתחבבה מאוד על מוריה וחבריה.

בעת האסון הייתה מירב תלמידת כיתה י"א במגמה הביולוגית בתיכון "בן-גוריון" בעפולה. היא הייתה בדרכה לחיפה כדי להשלים את עבודת הביוטופ שלה, בנושא החיים מתחת למים, שכה עניין אותה.

מירב הייתה חרוצה, אהבה לעזור, אכפתית ובעלת אוזן קשבת. כל חבריה אהבו להתייעץ עמה. הייתה אהובה ומקובלת ותמיד חיפשו את קרבתה. נערה אופטימית עם הרבה חלומות, שלא הספיקה לממש. היא האמינה בדו-קיום בין יהודים לערבים. למרבה האירוניה נהרגה בידי מחבל ערבי.

מירב הייתה חברה בתנועת הנוער העובד והלומד. היא אהבה לצייר, לכתוב סיפורים ובעיקר לצחוק. נהגה להדביק את כל שומעיה בצחוקה המתגלגל.

כמה חודשים לפני מותה קיבלה צו גיוס ושמחתה הייתה רבה. מירב ציפתה לשירותה הצבאי ורצתה לתרום למדינה.

ביום רביעי כ"ה בניסן תשנ"ד (06.04.1994), בשעה 12 ועשר דקות בצהריים, עצר אוטובוס בקו עפולה - מגדל העמק בתחנה ברחוב חטיבה תשע בעפולה ואסף נוסעים, בהם תלמידים שסיימו ללמוד. מחבל, שנהג במכונית תופת ובה עשרות ק"ג חומר נפץ, פוצץ אותה במרחק מטר מהאוטובוס. מכונית התופת והמחבל התרסקו, וחלקו הקדמי של האוטובוס עלה באש. עשרות נפגעו, שבעה בני אדם נרצחו במקום, בהם מירב.

מירב הייתה בת 17 שנים פחות 13 ימים במותה. הותירה הורים, שתי אחיות ואח. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בעפולה.

פסל בדמות שתי תלמידות נמלטות עם ילקוט על גבן הוקם בבית-ספרה לזכרה, וגם חדר האמנות במוסד נקרא על שמה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי