תפריט נגישות

יוסף צבי יוסי סלומון ז''ל

בן חנה הניה ושמואל ניסן
נולד בח' בכסלו תש"ז, 1/12/1946
התגורר בנוה צוף
חלל פעולת איבה
בכ"ח בתמוז תשע"ז, 21/7/2017
מקום אירוע: חלמיש
הובא למנוחת עולמים במודיעין
גוש: 3, חלקה: ג', שורה: 7
הותיר: אישה, שלושה ילדים, נכדים, אח ואחות
יוסף צבי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 79

קורות חיים

יוסף צבי (יוסי), בן חנה הניה ושמואל ניסן, נולד ביום ח' בכסלו תש"ז (01.12.1946) ברומניה. הוא נולד וגדל בעיר דאז' ברומניה, אח של בן ציון ושל רחל לאה.

בשנת 1958 עלתה משפחת סלומון לישראל. הם התיישבו בבאר שבע, בעיר זו יוסי למד בבית ספר יסודי ובתיכון.

בתום לימודיו התגייס יוסי לצה"ל. אחרי שירות החובה הוא המשיך לשירות קבע ארוך שנים בחיל רפואה, בתחום אפסנאות רפואית.☻0יוסי נשא לאישה את טובה. בין השנים 1970 ל-1985 נולדו לזוג חמישה ילדים – חיה אסתר, אורית, רחלי, אלעד וניסן שמואל. המשפחה התגוררה בשומרון, ביישוב חלמיש-נווה צוף.

ב-1987 סיים יוסי את שירות הקבע בצבא ועבר לעבוד כמנהל משק במכללת "תלפיות", מכללה להכשרת מורות וגננות, בתל אביב (כיום – בחולון). אחרי פרישתו מהעבודה בתל אביב הוא החל לעבוד ביישוב מגוריו – היה מלווה של ילדה לקויית שמיעה בנסיעותיה למעון מיח"א בירושלים.

"יוסי היה אדם שמח ואהוב עד מאוד על הסובבים אותו", כתבה בתו. "אדם בעל שמחת חיים אשר דאג שלכולם יהיה טוב. לא יכול היה לראות אנשים עצובים או כועסים – תמיד דאג לשמח אותם עם בדיחה או סיפור ... מעולם לא נשמעה מפיו המילה 'לא' לבקשה כלשהי, הוא עשה הכול כדי לעזור לכולם".

יוסי היה מעורה מאוד בהתנהלות יישוב מגוריו. הוא היה זה שהקים את המניין הראשון ביישוב, ומדי שבת נהג לערוך קידוש לכל מתפללי המניין. עוד כשגר בבאר שבע היה גבאי בית הכנסת, והמשיך בתפקיד זה בנווה צוף – למעלה משלושים שנה היה גבאי של בתי הכנסת שבהם התפלל.

בליל שבת אור לכ"ח בתמוז תשע"ז (21.07.2017) התכנסו בני משפחת סלומון בבית ההורים בנווה צוף לשמחת "שלום זכר" לנכד החדש שנולד, בן בכור לבן שמואל ולרעייתו חן. מחבל פלסטיני שחדר ליישוב שמע את קולות השמחה, נכנס לבית המשפחה והחל לדקור בסכין את הנוכחים. תחילה דקר את הבת חיה ואחר כך את ההורים טובה ויוסי. הבן אלעד התנפל על המחבל ונאבק בו בכל כוחו, אך הוא נדקר על ידו ואפסו כוחותיו.

בעת שאלעד נאבק במחבל הצליחה רעייתו מיכל להסתתר בקומה השנייה עם חמשת ילדיהם. באותה עת, אחרי שנדקרה הצליחה חיה בכוחותיה האחרונים לצאת מהבית ולצעוק לשכנים, בעקבות כך הגיע חייל מבית שכן, ירה במחבל ועצר אותו.

בפיגוע נרצחו יוסי סלומון, בתו חיה ובנו אלעד. טובה, רעייתו של יוסי, נפצעה קשה.

יוסי היה בן 70 בהירצחו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין במודיעין, לצד בתו ובנו שנרצחו אתו. הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, נכדים, אח ואחות.

שבוע אחרי הרצח ציינה המשפחה את טקס הברית של הנכד שאת לידתו חגגו באותו ערב. האב הטרי שמואל הסביר את בחירת שם בנו: "השם -– ארי יוסף סלומון. השם ארי על שם סבי מצד אמי, ומקבל משנה תוקף אחרי שאבא, חיה ואלעד נלחמו כמו אריות להצלת משפחתם. השם יוסף על שם האב שאני מעריץ. הוא היה אהוב על כולם ונתן כוח, כך גם ארי יוסף סלומון שהגיע לעולם על מנת לתת לנו כוח".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי