תפריט נגישות

אביתר נאפו בורובסקי ז''ל

בן חיה וברוך
נולד בט' בניסן תשמ"ב, 2/4/1982
התגורר ביצהר
חלל פעולת איבה
בכ' באייר תשע"ג, 30/4/2013
מקום אירוע: צומת תפוח
הובא למנוחת עולמים בכפר חסידים
גוש: ה2, חלקה: ה2, שורה: 3
הותיר: אישה וחמישה ילדים, הורים, שתי אחיות ואח
אביתר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 78

קורות חיים

אביתר, בן חי'ה וברוך, נולד בישראל ביום ט' בניסן תשמ"ב (02.04.1982). הוא נולד וגדל בכפר חסידים שמצפון לחיפה, אח לאביגל, אפרת ואלידע-יעקב.

אביתר החל את לימודיו בבית הספר הממלכתי-דתי בכפר חסידים והמשיך בבית ספר "יבנה" בחיפה. בתום לימודי היסוד המשיך לישיבה התיכונית בחיספין שברמת הגולן. לאורך כל שנות לימודיו היה אביתר תלמיד מצטיין. בנוסף היה חניך מתמיד ופעיל בתנועת הנוער בני עקיבא.

אחרי לימודיו התיכוניים עבר אביתר ללמוד בישיבת ההסדר בצפת, שבמסגרתה התגייס לצה"ל ושירת בחיל התותחנים.

סמוך לתום לימודיו בישיבת ההסדר אביתר נשא לאישה את צופי'ה רינת. בני הזוג גרו זמן מה בכפר חסידים ואז עברו ליצהר שבשומרון, שם גרו בקרוואן במשך כמה שנים עד שבנו את בית הקבע שלהם. בין השנים 2006 ל-2012 נולדו להם חמישה ילדים: טוב רואי, גור אריה יהודה, טוהר יוסף, מלכות הדסה ויהל אור משה.

מגיל צעיר אביתר בלט בנטייתו לאמנות המשחק בתיאטרון, ובעיקר התיאטרון הקומי. במהלך השנים הוא שיחק בתיאטרון צפת, בתיאטרון אספקלריא, בסדנאות ובתיאטרוני רחוב שונים ובמיצגים שהתקיימו במרכז מורשת בגין.

מראשית הופעותיו של אביתר כשחקן דבק בו הכינוי - נאפו, על שם דמות מסדרת הילדים המצוירת והוותיקה "בארץ הקטקטים". חבר סיפר שעל אצבעו האמצעית נהג אביתר להרכיב זוג עיניים מחייכות שהיה שולף מתיקו - בובה שהוא כינה "אף" ושסייעה לו, בהיותו ביישן מטבעו, לדבר עם הצופים.

כשהתיישב אביתר ביצהר הוא החל לעבוד כמאבטח ביישוב כדי לפרנס את משפחתו, ובמקביל הקים את קבוצת התיאטרון "אראל" בה היו שותפים שחקנים מהאזור. הקבוצה הופיעה ביישובי הסביבה, בין היתר בהצגת הילדים שאביתר היה אחד מכותביה ומשחקניה הראשיים - "מישהו כמוני". לצד ההופעות והעבודה אביתר גם החל ללמוד - הוא למד טכנאות מחשבים כמקצוע שיפרנס את המשפחה, ולמד ליצנות רפואית, תחום שעניין ומשך אותו במיוחד ושאותו ביקש לשלב בחייו כשחקן. בין היתר שאף להכניס את תחום הליצנות הרפואית גם לבתי החולים החרדיים.

בבוקר יום שלישי כ' באייר תשע"ג (30.04.2013), כאשר אביתר המתין בתחנת האוטובוס בצומת תפוח שבשומרון לחברו לתיאטרון שעמו קבע לנסוע יחד לחזרה, התנפל עליו מחבל פלסטיני, רצח אותו בדקירות והשליכו לתעלה שמאחורי התחנה.

המחבל נטל את אקדחו של אביתר, ירה לעברו ופגע בו פעם נוספת, אחר כך ירה לעבר אנשים נוספים שהמתינו בתחנה ונמלט. מאוחר יותר הוא נתפס על ידי חיילי צה"ל.

אביתר היה בן 31 במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בכפר חסידים, שם גדל. הבובה שהייתה חלק מחייו כשחקן חולקה למשתתפים בהלוויה, והזכירה יותר מכול את חייו שהוקדשו לשמח את הזולת.

אביתר הותיר אישה, ארבעה בנים ובת, הורים, שתי אחיות ואח.

ברוך, אביו של אביתר, כתב כמה שירים לזכרו ובהם את "קינה לאביתר", אותו כתב ביום הירצחו של בנו:

"... אבוי לנו, יקירנו אביתר / שחקן, מצחיקן, וצדיק נסתר / מאיתנו הלכת לבלי שוב / וכל ישותך ופעלך על פני משפחתך כתוב.

מזמור לאביתר הקדוש והטהור / קרבן עולה הקרבנו אשר עלה בעשן מתמור / עלית למרומים בשובל של אור / ליד כסא הכבוד מאיר כמגדלור.

אורך הבהיר מפזז לכל עבר / להאיר לעולם ולמצולות של שבר / אור יקרות זורח יקר ותהילה / בפינו ובליבנו נישא תפילה.

אלוקים! נקום נקמת הנטיעה הרכה / אשר תמימות היו ארחותיה בצדקות דרכה / נטיעה אשר עצם גדילתה, זו גדולתה / לשמח בני אדם בכל עצמת חיותה.

נקום גם נקמת הורים שכולים / אשר באחת, הוכו באפלולים / נקום נקמת נפש אחי החלל / לרעיה ולבנים נסתם הגולל...

על פניך פרושה ארשת של שמחה תמיד / זו דרכך היתה לעלוז ולשמוח, לקרוץ, עפעף להניד / אוהבים אותך אביתר (נאפו) שלנו, מצחיק עד דמעות / ינקום ה' דמך לעינינו הזולגות, הדומעות.

תודה רבה לך בן נפלא ויקר / תודה לך מקרב לב, בננו אביתר / על תקופת שנים יפה ומענגת / על משפחה שהקמת אשר כמוך נוהגת."

הזמר והיוצר בן ציון בורובסקי, בן דוד של אביתר, הקדיש את שיר הנושא של אלבומו "חייך" לזכרו.

חבריו של אביתר לקבוצת המשחק הקימו אנסמבל לזכרו, ושמו - נאפולופו (נאפו לא פה). במסגרת זו הם מעלים מופעים שונים בהם השחקנים משתמשים בדמות הבובה שאפיינה אותו, ועוד.

באתר פייסבוק נפתח דף זיכרון: "נאפו - אביתר בורובסקי הי"ד", ובו דברים לזכר אביתר, פרטים על אירועי זיכרון וקישורים לסרטים ולתמונות שלו ושל קבוצת המשחק בה פעל. באינטרנט ניתן, בנוסף, לראות את אביתר בקטעי שירה ומשחק באתרים שונים, כמו יוטיוב ואתר תיאטרון אספקלריא.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי