תפריט נגישות

ארז לבנון ז''ל

בן כרמלה ומרדכי
נולד בא' בשבט תשכ"ה, 4/1/1965
התגורר בבת עין
חלל פעולת איבה
בז' באדר תשס"ז, 25/2/2007
מקום אירוע: גוש עציון
הובא למנוחת עולמים בכפר עציון
חלקה: 3, שורה: 8
הותיר: אישה ושלושה ילדים, הורים ואחות
ארז מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 69

קורות חיים

ארז נולד לאבא מרדכי (מוטקה) ולאימא כרמלה בא' בשבט תשכ"ה (04.01.1965). הוריו הביאו אותו "במתנה" לאחותו הגדולה אורלי, שהייתה בת פחות משנתיים כשנולד. הוא נולד וגדל בשכונה הפסטורלית בת גלים בחיפה, ולמד בבית הספר היסודי השכונתי "עליה". המשיך לחטיבת ביניים "תיכון חדש" ול"תיכון שוב" בחיפה. הוריו התגרשו כשהיה בן 16.

מילדותו אהב ארז ספורט. הוא התאמן בקראטה ובכדורגל ואהב מאוד לשחות, בחוף הים הסמוך לבית ובבריכה השכונתית. הוא גם אהב מאוד מוזיקה, אהב לנגן אבל לא רצה ללמוד לנגן: אחותו למדה לנגן על גיטרה ועל אורגן, והוא, בלי ללמוד, היה לוקח את הגיטרה והאורגן, מנגן שעות ומחבר ניגונים משלו. בימי התיכון ארז הקים עם חברים להקת רוק והיה עסוק בנגינה שעות רבות ביממה.

בתיכון הצטרף ארז לתנועת הצופים, ועם גרעין הנח"ל באלישע עלה להיאחזות באורטל. בצבא היה מפקד כיתה בנח"ל מוצנח.

אחרי הצבא ארז החל במסע לחיפוש עצמי, ובגיל 23 חזר בתשובה. בשנים הבאות למד ב"מכון מאיר" בירושלים, בישיבת "עוד יוסף חי" בשכם, בכולל "מנוחה רחל" בחברון ובכולל "קבר רחל" בבית לחם.

באותה תקופה הכיר ארז את דפנה הירדני, ומהר מאוד הרגישו השניים שהם נפשות תאומות. הם נישאו, ואחרי שנה עברו מירושלים לבת עין שבגוש עציון. בבת עין נולד בסוף 1995 בכורם, אדר יוסף חיים, ואחרי ארבע שנים נולדו התאומים צוהר שמואל ולבונה חנה.

בבת עין המשפחה גרה בקרוואן מספר שנים, כשארז בנה את ביתם. הוא בחר כמה פועלים, ועבד איתם יחד על בניית הבית. הבית בנוי בתוך שני דונם אדמה, שבהם ארז נטע הרבה עצי פרי (משבעת המינים, פרט לחיטה ולשעורה), ובעיקר הרבה גפנים. הוא טיפל באהבה ובמסירות בעצי הפרי שנטע, ועם ילדיו אהב לשתול ירקות בגינת הבית.

ארז היה אדם אופטימי, שמח וטוב לבריות. אהב לעזור, אהב לתמוך באנשים ולהקשיב להם, נתן תמיד מעשר מכל מה שקיבל. היה איש משפחה למופת, בן נאמן שכיבד מאוד את אביו ואת אימו, בעל אוהב ואבא נהדר לילדיו, איתם אהב לרקוד כל ערב לפני השינה.

ארז הירבה לספר סיפורי צדיקים, אותם גם הלחין וניגן. הוא שידר ברדיו ברסלב, הפיק תקליטור, כתב והלחין שירים. ארז העביר שיעורים בהתנדבות במרכז "שיר חדש" בתל אביב, הופיע בשירים ובניגונים משלו באירועים ואהב לשמח חתן וכלה. בייחוד אהב לשמח חולים, וניגן לעתים קרובות בהתנדבות בבתי חולים. ארז השתתף בהקמת "הבית היהודי" בהודו, ונסע מדי שנה להפיץ שם יהדות בעזרת שירה ונגינה בגיטרה. כך קירב לבבות וחיזק אנשים רבים.

ביום ראשון ז' באדר תשס"ז (25.02.2007) יצא ארז מביתו בסביבות 15:30 לכיוון נחל צופית שזורם כ- 200 מטר מבת עין, כדי להתבודד שם. בערב היה צריך לנסוע להעביר שיעור בתל אביב עם חבר. כשלא הגיע לפגוש את החבר לקראת הנסיעה המשותפת החל החבר לחפש אותו, ולא מצאו. החבר הודיע ביישוב על היעדרו של ארז, וכיתת כוננות התגבשה בבית. לאחר חיפושים בכל האזור מצאה אותו חוליה של שלושה חברים סמוך למקום ההתבודדות שלו, דקור וללא רוח חיים.

הרוצחים נמצאו עוד באותו לילה, אחרי שהתרברבו באוזני חבריהם בכפר והתגאו בכך שרצחו יהודי. מסתבר שהשניים, נערים מהכפר הערבי הסמוך אל-עומר, עקבו אחרי ארז, וכשראו שהוא מתפלל לבדו וללא נשק – ארבו לו מאחורי רכבו. כשהתקרב לחזור לרכב התנפלו עליו השניים בסכינים שלופות. ארז הצליח להדוף אותם אך הם התנפלו עליו שוב, דקרו אותו והרגו אותו במקום. הם הוציאו מכיסו את מפתחות הרכב ואת השעון שלו ונסעו עם הרכב לפאתי כפרם, שם שרפו את הרכב מבפנים, שברו את המפתח בתוך המנעול והטמינו את סכיני הרצח ואת השעון של ארז באדמה.

ארז היה בן 42 במותו. הותיר אישה, שני בנים ובת, הורים ואחות. הובא למנוחות בבית העלמין בכפר עציון.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי