תפריט נגישות

פיקי פרחיה מכלוף הרבנד ז''ל

בת חנה ויצחק
נולדה בכ"ג בתמוז תשי"ב, 16/7/1952
התגוררה בחדרה
חללת פעולת איבה
בכ"ג בתשרי תשס"ו, 26/10/2005
מקום אירוע: חדרה
הובאה למנוחת עולמים בחדרה - ישן
חלקה: ה-ב, שורה: 11
הותירה: בעל, שלושה ילדים ואחות
פיקי מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 70

קורות חיים

פרחיה, בת חנה ויצחק הרבנד, נולדה בישראל בכ"ג בתמוז תשי"ב (16.07.1952). נולדה וגדלה בחדרה, אחות לציפורה (ציפי). מגיל צעיר הכול הכירוה בכינויה – פיקי. למדה בבית הספר היסודי "ארלוזורוב" ובתיכון העירוני.

בתום לימודיה התיכוניים התגייסה לצה"ל, ושירתה בחיל המודיעין באזור רפידים בסיני (אז בשליטת ישראל).

לאחר שחרורה מצה"ל החלה פיקי ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים. משסיימה לימודי תואר שבה לחדרה והחלה לעבוד בבנק לאומי בעיר, שם עבדה עד יום מותה.

פיקי נישאה לחיים מכלוף, ובני הזוג הקימו את ביתם בחדרה. בתחילת שנת 1979 נולדה נעה, מיכל נולדה שלוש שנים אחריה ובאמצע שנת 1983 נולד רון. פיקי הייתה אישה וחברה תומכת לבעלה, ואם נהדרת לילדיה. תמיד הייתה עיקר הבית, והכול ידעו כי הבית והמשפחה היו העיקר בחייה. הייתה חברתם הטובה ביותר של ילדיה, חיזקה אותם בכל דרכיהם ומעולם לא עמדה להם למכשול.

פיקי הייתה אישה אינטליגנטית מאוד, אוצר אדיר של ידע ועשירה מאוד בשפתה. אהבה מאוד לקרוא והייתה בעלת קצב קריאה מדהים – לעיתים סיימה לקרוא ספר בן 400 עמודים בשעתיים. היא החזיקה חמישה מנויים לספריה העירונית בחדרה, על שם כל בני המשפחה, וכשזה לא הספיק לה השתלבה בחוג לקריאה באנגלית, חוג שלשאר המשתתפים בו הייתה האנגלית שפת אם. בהמשך למדה צרפתית, והחלה לקרוא ספרים גם בשפה זו.

פיקי הצטרפה לקורסי בישול שנערכו בבית הספר "תדמור", למדה במשך כמה חודשים והעשירה את הידע הגסטרונומי שלה. את הידע שרכשה יישמה בביתה, בבישול למשפחה ולחברים.

הייתה בפיקי יכולת נתינה רבה. היא נתנה הרבה מעצמה עם חיוך, אם בהקשבה, בעשייה, ובעיקר במזון - ידעה להכין מנות אהובות לכל אחד מבני משפחתה ומחבריה.

פיקי, כשמה כן הייתה – פרח. תמיד קורנת, קשובה ויפת נפש, תמימה ואוהבת אדם. שקטה וצנועה, עם חוש הומור ולב מלא אהבה. אהבה אנשים והתעניינה בהם. היו בה טוב לב ורצון לעזור, לעודד ולפתח. הקשיבה לכאבי האחרים, וידעה ללוות אותם ולעזור להם. ידעה למצוא את הטוב בכל אדם ולהצביע על כך. מעולם לא פגעה באיש, אך ידעה, כשצריך, להעמיד אנשים במקומם – והכול בשלווה ובלשון ספרותית נקייה. לעתים הספיקה שתיקתה כדי שהאדם שמולה יבין לבד את טעותו.

בנוסף לכל עיסוקיה פיקי נהגה להתנדב במתנ"סים ולתת שיעורי עזר לילדים במקצועות בהם התקשו, בעיקר בעברית ובאנגלית.

ביום רביעי אחר הצהריים, כ"ג בתשרי תשס"ו (26.10.2005), פוצץ מחבל-מתאבד את חומר הנפץ שנשא על גופו בשוק בחדרה, ליד דוכן פלאפל בצומת הרחובות הרברט סמואל ורוטשילד. בפיגוע נפגעו כעשרים איש, ושישה נרצחו. בין החללים הייתה פיקי. באותו יום פיקי הייתה, שלא כהרגלה, קצרת רוח לסיים את עבודתה ובשעה 15:35 עזבה את סניף הבנק והלכה לערוך קניות בשוק, כדי להכין ארוחה לבנותיה לקראת תחילת לימודיהן באוניברסיטה. בעודה אוחזת שקית ובה תפוחי עץ התפוצץ לידה המחבל.

בת 53 במותה. פיקי הובאה למנוחות בבית העלמין הישן בחדרה. הותירה בעל, שתי בנות, בן ואחות.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי