תפריט נגישות

עופר טירי ז''ל

בן שושנה ושלמה
נולד בג' באב תשמ"א, 3/8/1981
התגורר באשקלון
חלל פעולת איבה
בד' בשבט תשס"ה, 13/1/2005
מקום אירוע: מסוף קרני, עזה
הובא למנוחת עולמים באשקלון - גבעת ציון
גוש: 4, חלקה: 4א, שורה: 4
הותיר: הורים, שבעה אחים ושתי אחיות
עופר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 68

קורות חיים

עופר, בן שושנה ושלמה, נולד באשקלון בג' באב תשמ"א (03.08.1981). בן זקונים, ילד עשירי במשפחה ואח לראובן-אשר, נאווה, זאב, ינון, אלעזר, אייל, איילת, שחר וצבי.

עופר למד בבית ספר ממלכתי-דתי באשקלון והמשיך לישיבה התיכונית "קריית נוער" בירושלים, אותה סיים בתואר הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים. היה תלמיד מצטיין, התחבב מאוד על מוריו וחבריו וזכה במלגות על שקדנותו.

לאחר לימודיו התגייס לצה"ל, ושירת בחיל האוויר, בבסיס חצור, כטכנאי מערכות בקרת ירי במטוסים. עבודה זו, אשר כרוכה באחריות רבה ותלויה במצבי לחץ לא מעטים, ביצע עופר בהצלחה ואף הוענקה לו תעודת חייל מצטיין. בסיום שירותו אף הוצע לו להישאר בקבע.

עופר השתחרר ושב לאשקלון. הוא תכנן ללמוד ולעבוד בתחום מיזוג אוויר, ובינתיים החל לעבוד כבודק ביטחוני מטעם רשות שדות התעופה במחסום קרני, מרכז מעבר הסחורות בין ישראל ורצועת עזה.

עופר היה בחור בעל ידי זהב, שבכל מה שנגע הצליח. תמיד מוקף חברים, שאהבו לשהות במחיצתו וליהנות מהשמחה שהפיץ סביבו. בשעות הפנאי אהב לעסוק בבישול ובאפייה, או בעבודות עץ. הבישול היה תחביבו העיקרי, וביומו האחרון, בטרם יצא לעבודה ממנה לא שב, הבטיח לאימו שלמחרת יעזור לה בבישולים, לקראת שבת חתן במשפחה.

מידות הנתינה, העזרה וההתחשבות בזולת היו בראש מעייניו של עופר. הוא התנדב בגמ"ח (מוסד גמילות חסדים) גדול באשקלון העוסק בחלוקת מזון למשפחות של מעוטי יכולת, והירבה לתרום מזמנו ומכספו לאנשים ולמוסדות.

ביום חמישי בלילה, ד' בשבט תשס"ה (13.01.2005), סמוך לשעה 23:00, הפעילו מחבלים מטען חבלה בצד הפלסטיני של מחסום קרני. המטען פוצץ את הדלת לצד הישראלי, והמחבלים פתחו באש על הישראלים שהיו במקום. בפיצוץ המטען ובירי נרצחו שישה ישראלים. ארבעה מהם היו עובדי המקום, ובהם עופר.

דקות אחדות לאחר הפיגוע חוסלו המחבלים ע"י אנשי אבטחה וחיילים שהיו במחסום.

בן 23 במותו. עופר הותיר הורים ותשעה אחים ואחיות. הובא למנוחות בבית העלמין החדש באשקלון, בגבעת ציון.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי