תפריט נגישות

צביקה כהן ז''ל

בן חיה ובנימין
נולד בכ"ו באייר תשכ"ה, 28/5/1965
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בי"א בסיון תשס"ג, 11/6/2003
מקום אירוע: ירושלים - רחוב יפו
הובא למנוחת עולמים בצפת - חדש
חלקה: ל"ח, שורה: 3
הותיר: אישה ובת, הורים וחמישה אחים ואחיות
צביקה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 69

קורות חיים

צביקה, בן חיה ובנימין, נולד ביום כ"ו באייר תשכ"ה (28.05.1965) בצפת. בן בכור להוריו, אח לאמנון, עופרה, עמי, אלעזר ומרים. גדל בצפת, למד בבית ספר יסודי ובתיכון הדתי בעיר.

בתום לימודיו התגייס צביקה לצה"ל ושירת שירות מלא כלוחם ביחידת נ"מ (נגד מטוסים). היה מאוד גאה בשירותו הסדיר, ובסיומו שובץ למילואים כנהג ג'יפ סיור. מאז שירת במילואים מדי שנה, ומפקדו בשירות המילואים סיפר למשפחה שצביקה, בניגוד לאחרים, מעולם לא פספס שירות ולא התלונן על קשיים.

לאחר שחרורו משירות סדיר החל צביקה לעבוד בסופרמרקט בצפת. בשנת 2001 הוא נישא לחנה (לבית אסרף), וכעבור זמן קצר השניים עברו לגור בירושלים וצביקה החל לעבוד בסופרמרקט בשכונת רוממה.

צביקה היה בן ובעל מסור, איש של חסד ונתינה אין סופית. חסדים רבים שעשה נודעו למשפחה רק לאחר מותו. אדם אנושי ואכפתי היה, טוב לב שתמיד דאג לכל סובביו ורצה רק בטובתם, אוהב שלום ורודף שלום שהקפיד לא להתערב בעניינים לא לו.

ביום רביעי י"א בסיוון תשס"ג (11.06.2003), סמוך לשעה 17:30, פוצץ את עצמו מחבל-מתאבד נושא חומר נפץ באוטובוס אגד בקו 14א, שעבר ברחוב יפו בירושלים ליד כיכר הדוידקה ומרכז כלל. המחבל עלה לאוטובוס זמן קצר לפני כן, כשהוא לבוש כיהודי חרדי. 17 אנשים נרצחו בפיגוע, בהם צביקה שעבר באזור בדרכו מעבודתו.

בן 38 במותו. צביקה הובא למנוחות בבית העלמין בצפת. הותיר אישה הרה, שילדה בת שבעה חודשים לאחר מותו, הורים וחמישה אחים ואחיות.

בני המשפחה מצטטים מתהילים ט"ו כשהם מתארים את צביקה: "... הולך תמים ופועל צדק, ודובר אמת בלבבו. לא רגל על לשונו, לא עשה לרעהו רעה... כספו לא נתן בנשך, ושוחד על נקי לא לקח. עושה אלה לא ימוט לעולם".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי