תפריט נגישות

ברוך גרואני ז''ל

בן שמחה וזכריה
נולד בי"ג בטבת תש"ג, 21/12/1942
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בח' בתמוז תשס"ב, 18/6/2002
מקום אירוע: ירושלים - צומת פת, גילה
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: קהילת ירושלים, גוש: מח, חלקה: ט, שורה: ח
הותיר: אישה וארבעה ילדים, שמונה אחים ואחיות
ברוך מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 65

קורות חיים

ברוך, בן שמחה וזכריה, נולד בירושלים בי"ג בטבת תש"ג (21.12.1942). בן במשפחה ברוכת ילדים ולו ארבעה אחים וארבע אחיות. התגורר עם משפחתו בשכונת נחלאות בירושלים. לאחר מלחמת העצמאות עברה המשפחה להתגורר בשכונת ממילא.

ברוך סיים בית ספר יסודי עירוני לבנים בירושלים. את לימודי התיכון שילב בעבודה במחלקת הדפוס ב"משביר", על מנת לעזור בפרנסת המשפחה. את שירותו הצבאי עשה בחיל התותחנים. לאחר שהשתחרר, התקבל לעבודה בתעשייה הצבאית ועבד שם למעלה משלושים שנה, בתור חרט ואחראי על מכונות ההשחזה.

בשנת 1969 התחתן ברוך עם אסתר לבית צמח. לבני הזוג נולדו ארבעה ילדים: מנחם ועודד התאומים, ואחריהם דורון ושירה. ברוך חי עם משפחתו במשך 17 שנים בשכונת קטמון בירושלים, ולאחר מכן עברו להתגורר בשכונת גילה. ברוך היה אב למופת ובעל מסור ואוהב. כשאסתר רעייתו חלתה במחלה קשה הוא לא מש ממיטתה במשך תקופה ארוכה וסעד אותה יום ולילה, עד להחלמתה.

ברוך היה אדם בעל ידי זהב, איש של מעשים והרבה תוכניות לעתיד. הוא אהב לעזור לאנשים מכל הלב, היה איש חם ואוהב שביתו תמיד היה פתוח לכול. הוא היה אדם צנוע, ירא שמים, נהג להתפלל דרך קבע בבית הכנסת "משכן גבריאל" ואף היה אחד התורמים לאחזקת המקום. אחד מנוהגיו המבורכים היה ביקורי חולים. הוא סעד חולים ועזר בכל שיכל לנזקקים באשר הם.

ברוך היה אדם שמח בחלקו ומאמין תמיד בטוב. הוא היה אופטימי ביותר לגבי המצב במדינה, מתוך אמונתו האיתנה וזיקתו לארץ ישראל.

בבוקר יום שלישי, ח' בתמוז תשס"ב (18.06.2002), נסע ברוך לבקר חבר. הוא שמע על התראות כי מחבל "מסתובב בעיר", אך דברים כגון אלה מעולם לא הפחידו אותו. ברוך עלה על אוטובוס "אגד" בקו 32א, העושה את דרכו מגילה למרכז ירושלים. מחבל-מתאבד פלסטינאי, חמוש בתיק עמוס חומר נפץ, היה בין נוסעי האוטובוס. בסביבת צומת "פת" שביציאה מגילה, המחבל פוצץ את מטען החבלה שנשא עמו וגרם לעשרות נפגעים. 19 בני אדם, מתוכם 17 תושבי גילה, נרצחו, ובהם גם ברוך.

ברוך היה בן 59 במותו. הותיר אישה וארבעה ילדים, אחים ואחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

כתבה בתו של ברוך, שירה: "... אבא שלי נרצח ע"י בן עוולה / הוא ועוד 18 אנשים מהשכונה / אנשים חפים מפשע / שנרצחו ע"י כוחות הרשע.

מי ייתן ולא נדע עוד צער ומכאוב / ובלבנו הוא תמיד יישאר קרוב / כי את אבא אפשר רק לאהוב..."

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי