תפריט נגישות

מיכל ביאזי מרציאנו ז''ל

בת זהרה ואליהו
נולדה בי"א בתמוז תשל"ח, 16/7/1978
התגוררה בירושלים
חללת פעולת איבה
בח' בתמוז תשס"ב, 18/6/2002
מקום אירוע: ירושלים - צומת פת, גילה
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קהילת ירושלים, גוש: נד, חלקה: ד, שורה: ג
הותירה: הורים, בעל ושישה אחים ואחיות
מיכל מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 63

קורות חיים

מיכל, בת זהרה ואליהו מרציאנו, נולדה בירושלים בי"א בתמוז תשל"ח (16.07.1978). בת במשפחה ברוכת ילדים, ולה שלושה אחים ושלוש אחיות. גדלה והתחנכה בירושלים, למדה בבית הספר "ציון עזרי" ובתיכון לבנות ע"ש אוולינה דה רוטשילד.

מיכל גדלה והייתה לצעירה יפת מראה, ביישנית משהו ודעתנית. מידות טובות רבות היו בה, היא הייתה אהובה ומחוזרת על ידי הבריות והכול ביקשו את קרבתה. טובת לב ומטופחת, "ריחה הטוב נודף כמו פרח בגן", כדברי אביה.

מיכל גרה עם בעלה, ברק ביאזי, בשכונת גילה בירושלים. היא עבדה במשרד התיירות בירושלים, כמזכירת מנהל אגף הפרסומים. מיכל הייתה מוערכת ביותר במשרדה, ולכן נשלחה להשתלמות.

בבוקר יום שלישי, ח' בתמוז תשס"ב (18.06.2002), מיכל אמורה הייתה להתחיל את היום הראשון של ההשתלמות, אליה נשלחה מטעם משרד התיירות. כמדי יום היא יצאה לדרכה יחד עם בעלה ברק. השניים נסעו ברכבם הפרטי, אך מיד בצאתם לדרך מיכל נזכרה ששכחה בבית תיק עם בגדים להחלפה: בני הזוג התכוננו לצאת יחד, בסופו של היום, לאירוע משפחתי, ובתיק נמצאו מספר פריטים שמיכל לא יכלה לוותר עליהם.

מיכל, שלא רצתה לאחר להשתלמות, ביקשה מבעלה שיחזור הביתה ויביא לה את מבוקשה, והיא עצמה עלתה על אוטובוס "אגד", קו 32א, בדרכו מגילה למרכז ירושלים. מחבל מתאבד פלסטינאי, שהיה בין נוסעי האוטובוס, פוצץ את עצמו זמן קצר לאחר מכן, בצומת "פת" בגילה. עשרות נפגעו ו- 19 בני אדם נרצחו כתוצאה מהפיצוץ, בהם גם מיכל.

מיכל הייתה בת 23 במותה. הותירה בעל, הורים ושישה אחים ואחיות. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי