תפריט נגישות

רפי רפאל ברגר ז''ל

בן רות ושמואל
נולד בא' באדר תשל"ד, 23/2/1974
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בח' בתמוז תשס"ב, 18/6/2002
מקום אירוע: ירושלים - צומת פת, גילה
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: קהילת ירושלים, גוש: מח, חלקה: ט, שורה: ז
הותיר: הורים, אישה ואח
רפי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 64

קורות חיים

רפי (רפאל), בן רות ושמואל, נולד בירושלים בא' באדר תשל"ד (23.02.1974), אח לנעם. גדל והתחנך בירושלים, למד בבית הספר היסודי ע"ש דוד ילין ובתיכון שליד האוניברסיטה העברית (ליד"ה), עם הדגשת לימודי מתימטיקה וכימיה.

לרפי היו תחומי התעניינות ופעילות מגוונים ביותר. בנעוריו היה פעיל ביותר בחוגי הסיור של "החברה להגנת הטבע" ובתנועת "נוער לנוער". הוא התעניין בספרות יפה, בעיונים במחשבה יהודית, בהיסטוריה ובמוזיקה. בית הכנסת ריתק את רפי מגיל צעיר, ושנים רבות לפני בר המצווה שלו כבר מילא את כל תפקידי הילדים. לאחר בר המצווה הוא תרם תרומות משמעותיות, נהג לקרוא בתורה ועבר לפני התיבה.

בתום לימודי התיכון התגייס רפי לצה"ל, ושירת בחיל השריון כקשר.

מגיל צעיר רפי ניגן בפסנתר ובגיטרה, שר, כתב והלחין. במהלך שירותו כתב "שיר על הלם קרב": "פנים חיוורות ואור של מנורה / אני חושב, שואל מה פה קרה. / והאור קטן, רחוק ואימתני / והפנים קרות, איפה אני? / גדלתי פה שנים בלי דאגה / פתאום נרעש הכול ולא נרגע. / ואז אני, בלי קשר למקום / רואה צורות שלא כתמול שלשום, / צורות שמפחידות אותי כל כך / ואין הסבר, הכול כל כך מופרך. / הסבר קיים, אך אין עמו תקווה / הושפעתי קצת, הייתי בצבא".

לאחר שחרורו מצה"ל עבד רפי בתחנת דלק כמה חודשים ולאחר מכן עבד בשמירה מטעם עיריית ירושלים. אחר כך, משהחל ללמוד באוניברסיטה, חי בעיקר על מלגות שקיבל. מפעם לפעם היה מעניק שיעורי עזר במתימטיקה, מלמד במעבדות של האוניברסיטה ומטעמה בני נוער שבאו להשתלם במדעים, ואף עסק בהכנת ילדים לבר המצווה שלהם.

רפי תמיד התעניין במדעים, בצעירותו במתימטיקה ובבגרותו בכימיה. הוא סיים לימודי תואר ראשון בחוג לכימיה של אוניברסיטת תל אביב. בעת הירצחו היה על סף סיום לימודיו לתואר השני בכימיה פיזיקלית באוניברסיטה העברית בירושלים.

רפי לא עסק בפוליטיקה, אך הצטרף בשמחה לתא הסטודנטים של "הירוקים" – כמוהם, ראה את עצמו מחויב לשמור על ערכי האדם והטבע. "בדרך חייו כתב לנו רפי את צוואתו", כתבו בני המשפחה. עוול, אי-צדק וניצול היו בעיני רפי חטא בל יכופר כלפי אדם וטבע. אלה היו הדברים היחידים שהביאו אותו לידי כעס. כשם שיש לשמור על כבוד האדם יש לשמור על הטבע, נהג לומר, האדם והטבע צריכים לחיות בהרמוניה.

גישה זו התבטאה גם בעבודתו המדעית של רפי, ועבודת הגמר שלו עסקה ב"אפקט החממה" – בניסיון להפחית את הנזקים שבפליטת הפחמן הדו-חמצני, שהיא אחד הגורמים להתחממות כדור הארץ, והפיכתו לפחמימן בר שריפה.

רפי היה נשוי לאורית, מורה למוזיקה במקצועה. השניים גרו בשכונת גילה בירושלים.

בבוקר יום שלישי, ח' בתמוז תשס"ב (18.06.2002), עלה על אוטובוס "אגד" בקו 32א, העושה את דרכו מגילה למרכז ירושלים, מחבל-מתאבד פלסטינאי ובידו תיק עמוס בחומר נפץ. זמן קצר לאחר מכן, בסביבת צומת "פת" ביציאה מגילה, המחבל פוצץ את מטען החבלה שנשא וגרם לעשרות נפגעים. 19 בני אדם, מתוכם 17 תושבי גילה, נרצחו. בין החללים היה גם רפי.

בן 28 במותו. רפי הותיר אישה, הורים ואח. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי