תפריט נגישות

יוליה תלמי בייגלמן ז''ל

בת יהודית ויוסף
נולדה בכ"ב בתמוז תרע"ה, 4/7/1915
התגוררה בתל אביב
חללת פעולת איבה
בט"ו בניסן תשס"ב, 27/3/2002
מקום אירוע: נתניה - "פארק", סמוך לים
הובאה למנוחת עולמים בתל אביב - קרית שאול
אזור: 2, גוש: 22, שורה: 1
הותירה: אח
יוליה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 77

קורות חיים

יוליה, בת יהודית ויוסף, נולדה בקישינייב שברוסיה בכ"ב בתמוז תרע"ה (04.07.1915). שמה יוליה מקורו בחודש לידתה. הייתה אחות בכורה למיכאל השובב, ושניהם גדלו בבית ציוני חם, וליוו את אבי המשפחה בפעילויותיו בתנועה הציונית הענפה שהתקיימה בבסרביה.

בשנת 1933 עלתה המשפחה לארץ ישראל והתיישבה בתל אביב. כשלוש שנים מאוחר יותר נסעו יוליה ואימה לבקר את בני משפחתן שנשארו בקישינייב. במהלך ביקור זה הכירה יוליה את יששכר תלמי, וכעבור זמן מה הם נישאו.

מלחמת העולם השנייה מצאה את יוליה ובעלה בבוקרשט שברומניה. בדקה ה- 90 ממש, אחרי מאמצים כבירים שכללו הפעלת קשרים בסוכנות היהודית ו"שימון" כספי לגורמים מקומיים, הצליחה אימה של יוליה לחלץ אותם מאירופה ולהעלותם על אניה לפלשתינה כשבידיהם אישורי עלייה (סרטיפיקטים).

בני המשפחה הקשישים של יששכר ושל יוליה ניספו בשואה.

בארץ, יוליה לא עבדה מחוץ לבית ועשתה לרווחתו של בעלה ולטיפוח הבית. היא ידעה לבשל ולאפות, וכל אירוח בביתם היה חוויה קולינרית.

כל שנותיה בארץ חיתה יוליה בתל אביב, בשכנות לחברתה הטובה מימי בית הספר ובמרחק הליכה מבית הוריה, שם גרו גם אחיה וגיסתה. גם כשהגיעה לגבורות שיכלה וזכרונה של יוליה היו במלוא יכולתם, ולא נפגמו במאומה מפאת הזיקנה.

ביום רביעי ט"ו בניסן, ליל הסדר תשס"ב (27.03.2002), בשעה שבע בערב, נכנס מחבל-מתאבד שנשא חומר נפץ על גופו לאולם האוכל של מלון "פארק" בטיילת של נתניה, והתפוצץ במרכז האולם. היה זה ממש בתחילת ליל הסדר, ובמקום התכנסו כ- 250 אורחים שהגיעו לחגוג סדר פסח במלון. 22 אנשים נרצחו במקום ולמעלה ממאה נפצעו, שמונה מהפצועים נפטרו מפצעיהם בימים הבאים.

יוליה הגיעה לנוח במלון יחד עם קרובת משפחתה חנה רוגן, שתיהן אלמנות. בהמלצת חנה, תושבת נתניה, הן הגיעו למלון "פארק", אחרי שבשנים קודמות היו בשפיים. יוליה מתה בפיגוע במלון, חנה נפצעה קשה ונפטרה אחרי שבוע.

יוליה הייתה בת 86 במותה. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בקריית שאול, תל אביב.

יוליה הניחה אח - מיכאל. גיסתה איה מאירי, רעייתו של מיכאל, נרצחה בפיגוע טרור במצרים ב- 04.02.1990.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי