תפריט נגישות

גדעון רבלין ז''ל

בן סוניה ומרדכי
נולד בכ"ח באב תשי"ד, 27/8/1954
התגורר בגני טל
חלל פעולת איבה
בב' בשבט תשס"ה, 12/1/2005
מקום אירוע: רצועת עזה
הובא למנוחת עולמים במשואות יצחק
חלקה: בפינה הצפון מערבית
הותיר: אישה, ארבעה בנים ובת, הורים ואחים
גדעון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 75

קורות חיים

גדעון, בן סוניה ומרדכי רבלין, נולד בישראל בכ"ח באב תשי"ד (27.08.1954). דור שמיני למשפחת רבלין מירושלים, שיזמה את היציאה אל מחוץ לחומות העיר העתיקה. נולד וגדל בקיבוץ סעד בדרום, אח לאהוד, אבנר ויורם. למד בבית ספר ממלכתי-דתי בקיבוץ, והמשיך לתיכון בישיבת אור עציון במרכז שפירא.

לאחר לימודיו התיכוניים התגייס גדעון לצה"ל. את שירותו סיים כקצין חינוך בפיקוד דרום, בדרגת רב סרן.

גדעון נשא לאישה את שמחה, ובני הזוג היו ממקימי היישוב גני טל בגוש קטיף, בשנת 1978. ביישוב נולדו חמשת ילדיהם – ניר נולד ב- 1979, יערה ב- 1981, עומר ב- 1984, אסף נולד ב- 1990 ובשנת 1993 נולד גלעד.

גדעון היה חלוץ בן זמננו. היה חקלאי ויצואן מצטיין, שהתמחה בגידול וביצוא פרחים ופילפל מיום שהגיע לגני טל ועד יום מותו. כן היה במשך שנים רכז הביטחון (רבש"ץ) במושב מגוריו. משנת 1990 הוא גם עבד כקבלן משנה ומנהל אזור הדרום בחברה העוסקת במערכות גידור אלקטרוניות עבור צה"ל. בנה גדרות להגנה בכל רחבי הארץ, בין היתר בקריית ארבע ובדרום הר חברון, היה מעורב בהקמה ובתחזוקה של הגדר ברצועת עזה, בדק אותה מדי יום וזכה לכינוי "איש הגדרות".

גדעון היה כל כולו אהבת הארץ. הוא ידע והכיר את נופיה ושביליה, בהם הלך בדרך כלל ברגליים יחפות. היה מדריך לידיעת הארץ, ורכז סיורים במדרשת הדרום השוכנת בגוש קטיף. כך גם חינך את כל ילדיו, לאהבת הארץ ולטיולים בכל שביליה.

בבוקר יום רביעי ב' בשבט תשס"ה (12.01.2005) נסע גדעון עם אנשי צה"ל לבדוק את הגדר באזור היישוב מורג, בדרום גוש קטיף. שלא כמנהגו, לא נסע ברכבו אלא בג'יפ הצבאי. סמוך לחממות של מורג עלה הג'יפ על מטען שהטמינו מחבלים. גדעון נרצח בהתפוצצות המטען, ושלושה חיילים נפצעו.

זמן קצר לאחר הפיגוע אותרו המחבלים ונורו למוות ע"י כוחות צבא.

גדעון היה בן 50 במותו. הותיר אישה, בת וארבעה בנים, הורים ואחים. הובא למנוחות בבית העלמין בגוש קטיף, בהלוויה צבאית בהתאם להחלטתו של אלוף פיקוד הדרום. לאחר פינוי גוש קטיף, באוגוסט 2005, הובא גדעון ביום כ"ה באב תשס"ה לקבורה במשואות יצחק.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי