תפריט נגישות

אילנה סיטון מלכא ז''ל

בת מרים ויוסף
נולדה בכ"ח באב תשכ"א, 10/8/1961
התגוררה בעמנואל
חללת פעולת איבה
בז' באב תשס"ב, 16/7/2002
מקום אירוע: עמנואל
הובאה למנוחת עולמים בתל אביב - ירקון
אזור: 4, גוש: 1, שורה: 3
הותירה: הורים, בעל, שישה ילדים, חמישה אחים ואחיות
אילנה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 72

קורות חיים

אילנה, בת מרים ויוסף מלכא, נולדה בטבריה בכ"ח באב תשכ"א (10.08.1961). בת במשפחה מסורתית ברוכת ילדים ולה חמישה אחים ואחיות. אילנה גדלה והתחנכה בטבריה, למדה בבית הספר הדתי היסודי והתיכוני לבנות "בית יעקב".

אילנה הייתה ילדה ונערה פעילה ונמרצת, ולה חברות רבות. היא נטלה חלק בכל הפעילויות המגוונות של בני גילה, בין היתר עסקה בציור ושימשה מדריכה בקייטנות.

בתום לימודי התיכון, פנתה אילנה ללימודי הוראה בסמינר למורות בירושלים. לאחר מכן היא החליטה ללמוד גם לימודי קוסמטיקה, ובהמשך דרכה אכן עבדה כקוסמטיקאית.

אילנה נישאה לאליעזר סיטון. בני הזוג התגוררו בתחילת דרכם בפתח תקווה, ולאחר תקופה קצרה עברו להתגורר ביישוב עמנואל שבשומרון, שם חיו יחדיו כעשרים שנה, עד מותה של אילנה. אילנה עבדה בתור קוסמטיקאית והייתה אשת בית למופת: היא הקימה משפחה לתפארת, הביאה לעולם את יוסף, מרים, תהילה, אוריאל, רבקה ואת בן הזקונים מנחם, שנולד בשנת 2000.

על אילנה מספרים שהייתה צדיקה של ממש – צנועה ואדיבה כלפי כול. היא עזרה לכלות צעירות ומעוטות יכולת להיכנס לחופה, עזרה לנזקקים באמצעות גיוס תרומות, וזאת גם אם המצב הכלכלי שלה עצמה היה לעתים קשה. היא נודעה במזגה הטוב, חיוכה הנדיב ופניה המאירות לכול. "מעולם לא מש החיוך משפתיה, ולא נשמעה תלונה מפיה", מספרים בני המשפחה.

ביום שלישי, ז' באב תשס"ב (16.07.2002), נסעו אילנה ובתה תהילה לבני ברק, על מנת לרשום את הבת לבית הספר לקראת שנת הלימודים הבאה. בשובן, עלו על אוטובוס דן בקו 189 לכיוון עמנואל. בשעה 15:00 בצהריים, כמאתיים מטרים לפני היישוב, הותקף האוטובוס ע"י חוליית מחבלים פלסטינאית, תחילה באמצעות מטען צד כבד שניטרל את האוטובוס לחלוטין, ואחר כך – ביריות ובהשלכת רימונים אל תוך האוטובוס. תשעה בני אדם נרצחו, וכעשרים נפצעו בדרגות שונות.

אילנה נפגעה ממספר קליעים בשעה שגוננה על בתה ומתה במקום. הבת, תהילה, נפצעה באורח קשה ופונתה לבית חולים.

אילנה הייתה בת 41 במותה. הותירה הורים, בעל, שישה ילדים, אחים ואחיות. היא הובאה למנוחות בבית העלמין ירקון בתל אביב.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי