תפריט נגישות

מנשה מני רגב ז''ל

בן שושנה וגדעון
נולד בי"ט באב תשמ"ז, 14/8/1987
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בי"ח בחשוון תשס"ב, 4/11/2001
מקום אירוע: ירושלים
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: קהילת ירושלים, גוש: תצ, חלקה: ג, שורה: יב
הותיר: הורים, שני אחים ואחות
מנשה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 75

קורות חיים

מנשה (מני), בן שושנה וגדעון, נולד בירושלים בי"ט באב תשמ"ז (14.08.1987). אחיהם של ליאת, שלום ורמי. הוא גדל והתחנך בירושלים, למד בבית הספר הממלכתי-דתי "רמות ג'", שבשכונת רמות אלון, והחל לימודיו בתיכון "ברנדט", בשכונת נווה יעקב.

מני היה פעיל בתנועת הנוער "בני עקיבא", במפגשיה ובפעולותיה. בעיקר אהב להתראות עם חבריו לקבוצה ולקבוצות אחרות. כן היה חובב ספורט, אם בבית הספר ואם עם חבריו בשעות הפנאי. אהב שחייה, רכיבה על אופניים, כדורסל וכדורגל - נודע בין חבריו כשוער מעולה, שכן היה חסון וגבוה. מני נמשך אחר תחומי עניין רבים ומגוונים, ובין היתר היה בעל חוש טכני מפותח – כבר בגיל 14 ידע לתקן אופנועים, למשל.

מני אהב למשוך בעט, ובחייו הקצרים הספיק לכתוב ארבעה ספרים. בסיפורו האחרון תיאר ילד שנקלע למצב מסוכן, תיאור שפרטים רבים ממנו דומים לאשר עבר עליו ועל משפחתו זמן קצר לאחר מכן, בפיגוע.

מני היה בעל לב רחב, ונהג להושיט עזרה לזולתו. רק אחרי מותו נודע להוריו שנהג להתנדב בסתר, כגון שעמד בראש ארגון חסד מטעם בית ספרו, שסיפק מכשירי כתיבה וכיפות לתלמידים נזקקים. או שארגן את סידורי התפילה וספרי הקודש בבית הכנסת שבשכונתו. ילדים שביקרו בבית הוריו לאחר מותו סיפרו שנהג להגן על חלשים, וכן נהג לעודד כאלה שנפגעו מילדים אחרים – אם במילה טובה ואם בליטוף על הלחי.

ביום ראשון י"ח בחשוון תשס"ב (04.11.2001) עשה מני את דרכו מבית ספרו לביתו. יום זה היה יום הולדתו של אחיו, רמי, ובתחילה ביקש מני מאימו שתשאיר לו חלק מכספו בחנות של סבו ברחוב שטראוס, כדי לשלם חוב שנותר לו בחנות בה קנה מתנה לאחיו. לאחר שיחה עם אימו החליט לשוב הביתה ולשלם למחרת. הוא עלה על אוטובוס "אגד", קו 25. האוטובוס הגיע לצומת הגבעה הצרפתית בירושלים ונעצר ברמזור אדום. ברגע זה מחבל פלסטינאי פתח על האוטובוס בצרורות ירי מרובה מטווח אפס. הוא ירה ופגע בעיקר בחלקו האחורי של האוטובוס. כחמישים אנשים נפגעו בפיגוע זה. שני נוסעים נרצחו, מני והנערה שושנה בן ישי.

במני, שישב בספסל האחורי והסמוך ביותר למחבל, פגעו ארבעה כדורים, ברגלו, בראשו וברקתו הימנית. הוא איבד את ההכרה, וכעבור כחצי שעה מת מפצעיו.

אימו של מני חשה כי משהו נורא קרה, ולאחר כמה שעות בהן טלפנה וחקרה התבשרה בהודעה המרה. הוריו של מני זיהו את גופתו באבו-כביר, וסיפרו לימים כי מראהו של בנם היה יפה כתמיד וכמו לא נפגע כלל.

מני היה בן 14 במותו. הותיר הורים, אחות ושני אחים. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

עיריית ירושלים הקימה אנדרטה לזכר שני ההרוגים במקום הרצח, בצומת הגבעה הצרפתית. אחיו של מני בנה לזכרו חנוכייה מיוחדת, שאותה תלה על גג סניף "בני עקיבא".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי