תפריט נגישות

חיים בן-עזרא ז''ל

בן תמר וניסים
נולד בכ' באב תרפ"ג, 2/8/1923
התגורר בעפולה
חלל פעולת איבה
בי"ז בתשרי תשס"ב, 4/10/2001
מקום אירוע: עפולה
הובא למנוחת עולמים בעפולה
גוש: א, חלקה: 20, שורה: 30
הותיר: אישה, חמישה ילדים, נכדים ואחיות
חיים מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 64

קורות חיים

ר' חיים בן-עזרא, בן תמר וניסים, נולד במקנס שבמרוקו בכ' באב תרפ"ג (02.08.1923). למד בתלמוד תורה "אם הבנים" ובישיבה של ר' ברוך טולדנו.

משבגר למד ועבד עם רבנים ותלמידי חכמים, כמו ר' ברוך טולדנו ור' יהושע ברדוגו. כן היה מאנשי החברה קדישא בעירו וחבר ב"חברת דוד המלך", ותקופה מסויימת היה מנהל תחנת טיפת חלב המקומית. לפרנסתו עבד לזמן מה כחייט בלגיון הזרים הצרפתי שחנה במרוקו.

ר' חיים בן-עזרא, איש תורה כל חייו, היה פייטן מוכר ותמיד מלא בחידושי תורה. הוא הקדיש שעות רבות לחקר השושלות של משפחות הקהילה היהודית במקנס. היה לו זכרון פנומנלי, הוא זכר קורות חיים של כל יהודי ויהודי מבני העיר מקנס, עיר של רבנים, תלמידי חכמים ומוסדות תורה, אשר זכתה לכינוי "ירושלים הקטנה". ר' חיים היה ל"אנציקלופדיה של איש אחד" של יהדות מקנס, ושל תולדות יהדות מרוקו ומורשתה.

בסוף שנת 1971 עלה לישראל, גר בגבעת המורה בעפולה עם רעייתו סול וילדיו יוסף, עמי, לאה, מרדכי ומשה. עד צאתו לגימלאות עבד במחלבת "תנובה" בקיבוץ תל יוסף.

ביום חמישי י"ז בתשרי, חול המועד סוכות תשס"ב (04.10.2001), נרצח ר' חיים ע"י מחבל בשוק בעפולה, שם ערך קניות לכבוד שבת קודש. המחבל הגיע לשוק חמוש ומחופש לחייל, ירה בחיים מטווח אפס והרגו.

ר' חיים בן-עזרא היה בן 78 במותו. הניח אישה, חמישה ילדים ונכדים, וארבע אחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בעפולה.

לזכרון עולם ולעילוי נשמתו של ר' חיים בן-עזרא, שהיה שרוי בשמחה כל ימיו, הקימה משפחתו ארגון גמ"ח (גמילות חסדים) להכנסת כלה "חיים וחסד", על פי הפסוק מספר איוב - "חיים וחסד עשית עימדי, ופקודתך שמרה רוחי".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי