תפריט נגישות

מריה טגילצב ז''ל

בת אולגה וקונסטנט
נולדה בח' בכסלו תשמ"ז, 10/12/1986
התגוררה בנתניה
חללת פעולת איבה
בי"א בסיון תשס"א, 1/6/2001
מקום אירוע: תל אביב - דולפינריום
הובאה למנוחת עולמים בנתניה - שיכון ותיקים
גוש: 48, חלקה: ד, שורה: 2
הותירה: הורים
מריה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 68

קורות חיים

מריה (משינקה), בת אולגה וקונסטנטין, נולדה בעיר קמינסק-אורלסקי שברוסיה בח' בכסלו תשמ"ז (10.12.1986). היא גדלה והתחנכה כבת יחידה בעיר הולדתה.

בחודש מאי 1999, בהיותה בת 12 וחצי, עלתה מריה עם משפחתה לישראל. המשפחה התיישבה בעיר נתניה, שם המשיכה מריה את לימודיה בבית הספר "עוזיאל", ומאוחר יותר – בתיכון המקצועי "אורט נתניה".

מריה הייתה ילדה טובת לב ויפת מראה. היא אהבה את החיים, את השמש הלוהטת בשמים בימי הקיץ ואת טיפות הגשם הצוננות בימות החורף. היא אהבה את אומנות הציור והרבתה לצייר בעצמה. קרוביה מעידים שנהגה לפזם ולשיר בזמן שציירה, לאמור, תמיד הייתה מלאה בשמחת החיים. כך היו לה חברים רבים שאהבה, ואף הם אהבוה בלב שלם והלכו אחריה לכל אשר פנתה.

בערב שישי י"א בסיוון תשס"א (01.06.2001) עמדה מריה בתור לדיסקוטק "דולפי" הסמוך לדולפינריום בתל אביב. לקראת חצות התפוצץ מטען חבלה אשר נשא על עצמו מחבל-מתאבד פלסטינאי. בפיגוע זה נפצעו רבים ו– 21 בני אדם נרצחו, רובם צעירים שטרם מלאו להם 18 שנה. בין החללים הייתה גם מריה.

מריה הייתה בת 14 שנים וחצי במותה, הותירה הורים. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין בנתניה.

כתבה אמה של מריה: "משינקה אהבה את החיים, את השמש בשמים ואת הגשם שירד. כל הזמן ציירה, ובזמן שציירה היא שרה שירים... היא הייתה ילדה טובה ובעתיד הייתה יכולה להיות אישה יפה ואימא טובה… מאוד קשה לי שאף פעם לא אשמע עוד את קולה קורא לי: אימא".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי