תפריט נגישות

אניה אניוטה קזצ'קוב ז''ל

בת אנה ואלכסנדר
נולדה בכ"א בסיון תשמ"ה, 10/6/1985
התגוררה בחולון
חללת פעולת איבה
בי"א בסיון תשס"א, 1/6/2001
מקום אירוע: תל אביב - דולפינריום
הובאה למנוחת עולמים בתל אביב - ירקון
אזור: 15, גוש: 13, שורה: 13
הותירה: אם ואח
אניה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 74

קורות חיים

אניה, בת אנה ואלכסנדר, נולדה בקומסומולסק שברוסיה בכ"א בסיוון תשמ"ה (10.06.1985), אחותו של אלכסנדר.

מילדותה הייתה אניה ילדה יפיפייה, מוכשרת ומלאת שמחת חיים. כבר בהיותה בת חמש השתתפה בתחרות יופי לילדות בחסות עיר הולדתה, והיא זכתה בה במקום הראשון. אהבת היופי והאסתטיקה היו חשובים לאניה מאוד. היא אהבה להתלבש יפה ולהתקשט ותמיד אספה חפצי נוי.

בהיותה בת תשע נפטר אביה של אניה. לאחר תקופה של הסתגרות וצער היא החלה "לחזור לעצמה".

אניה למדה מחול בילדותה וכן הופיעה בהצגות תיאטרון לילדים עד היותה כבת שמונה. בנוסף ציירה, וניגנה בכינור. היא גם אהבה מאוד בעלי חיים, וכך היו לה תוכים, כלב וחתול. חלומה הגדול היה להירשם לבית ספר לרכיבה על סוסים, ולשחות עם דולפינים באילת.

אניה למדה בגימנסיה מספר 9 שבקומסומולסק והייתה תלמידה טובה ומסורה. היא השתוקקה לעלות ארצה, ואכן בחודש יוני 1999, בהיותה בת 14, הוגשם חלומה. אחרי העלייה היא התגוררה עם משפחתה בחולון, למדה בתיכון "שבח מופת" בתל אביב והייתה מאושרת שהיא במדינת ישראל.

בערב שישי י"א בסיוון תשס"א (01.06.2001) נסעה אניה להתארח בבית חברתה הטובה ביותר, מריאנה, לסוף השבוע. השתיים היו "כל הזמן ביחד", לדברי אמה של אניה, ונהגו לבלות ביחד באופן תכוף. בערב שישי זה השתיים תכננו ללכת למסיבת יום ההולדת של חברה נוספת.

מעט אחרי שלוש בלילה צלצל הטלפון בבית קזצ'קוב והאם התבשרה בהודעה המרה: מחבל פלסטינאי מתאבד התפוצץ סמוך לחצות בכניסה לדיסקוטק הסמוך לדולפינריום בתל אביב, ובין החוגגים בדיסקוטק היו גם אניה וחברותיה. בפיגוע היו פצועים רבים ו– 21 איש נרצחו, רובם צעירים וצעירות ובהם אניה וחברותיה, שבאו לחגוג יום הולדת.

אניה הייתה בת 16 במותה, הותירה אם ואח. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין ירקון בתל אביב.

אניה נרצחה עשרה ימים לפני יום הולדתה ה– 16. בימיה האחרונים היא הרבתה לתכנן את יום הולדתה הקרב ובא, ורצתה לקיים מסיבה גדולה עם הרבה חברים. בתום השבעה ולאחר העלייה לקבר הסיע אוטובוס מיוחד, שארגן בית הספר בו למדה, את כל תלמידי כיתתה, מוריה וחבריה הטובים לביתה שבחולון. שם ערכה המשפחה שולחן גדול, ויחד הגשימו את חלומה האחרון של אניה וציינו את יום ההולדת שלה.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי