תפריט נגישות

חגי ענבי ז''ל

בן רבקה ויעקב
נולד בי"א בטבת תרצ"ח, 15/12/1937
התגורר באשדות יעקב (אחוד)
חלל פעולת איבה
בי"ד באדר תשכ"ח, 14/3/1968
מקום אירוע: אשדות יעקב אחוד
הובא למנוחת עולמים באשדות יעקב איחוד
שורה: 7
הותיר: אישה ושתי בנות
חגי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 40

קורות חיים

חגי, בן יעקב ורבקה, נולד בי"א בטבת תרצ"ח, (15.12.1937) בעפולה, להורים ממייסדי קיבוץ אשדות יעקב. גדל בקיבוץ, למד בבית הספר היסודי במקום ובבית הספר המקצועי בקיבוץ אפיקים, וכן במדרשת רופין.

משבגר חגי נישא לתלמה ונולדו לו שתי בנות: אביטל וורד. הוא ריכז את גידול הכותנה בשטחים של חוות דושן, על יד קיבוץ חמדיה, שהיו שייכים לקיבוצו. כן היה פעיל בוועדות שונות בקיבוץ ובארועי תרבות.

בתחילת חודש מרס 1968 קיבל חגי זימון למילואים, והקיבוץ פנה בבקשה לשחררו בשל היותו חיוני בעבודה, בהכנה לזריעת הכותנה.

בצהרי יום י"ד באדר תשכ"ח (14.03.1968) יצא חגי בעגלה נגררת על ידי טרקטור לשטח שהיה מיועד לזריעת כותנה. העגלה עלתה על מוקש בשדה. חגי נהרג ונהג הטרקטור נפצע.

הארוע התרחש בערב פורים, זמן קצר לפני שחגי תכנן להגיע למסיבת הפורים בגן של בתו אביטל.

חגי היה בן 30 במותו. הותיר אחריו אישה ושתי בנות, בנות שנה ושלוש שנים. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בקיבוצו, אשדות יעקב איחוד.

העגלה המנופצת הועמדה על ידי המשפחה בחצר דושן כאתר זכרון, כאשר שמו של חגי ופרטי הארוע חקוקים עליה. ב-2021 עגלת הטרקטור הועברה לשדות קיבוץ אשדות יעקב איחוד. המשפחה מטפלת באתר ומקפידה על תחזוקתו.

זכרו של חגי הונצח בחוברת לזכרו שהוצאה בקיבוץ. כתבה אחותו של חגי, נטע: "בלב נותר חלל גדול ועמוק; במה נמלא אותו? במה שרצית שיהיה ולא תוכל... בעבודה מסורה, בטיפול חם בבנות, בדאגה לתלמה, בקשר משפחתי הדוק ובמצב רוח בריא ושמח. כך ודאי היית רוצה. לוואי ונצליח לקיים כל אלה".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי