תפריט נגישות

אליהו מני ז''ל

בן נחמה ומנשה
נולד בי"א בשבט תרפ"ב, 9/2/1922
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בכ"ג בתמוז תש"ו, 22/7/1946
מקום אירוע: ירושלים - מלון המלך דוד
הובא למנוחת עולמים בתל אביב - נחלת יצחק
אזור: 10, גוש: 1, שורה: 21
הותיר: הורים ושתי אחיות
אליהו מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 12

קורות חיים

בן נחמה ומנשה. נולד ביום י"א בשבט תרפ"ב (9.2.1922) בחברון לאחת המשפחות הוותיקות והמושרשות בארץ-ישראל. הוריו, גם הם ילידי חברון, התגוררו בעיר זו שנים רבות. אביו היה מנהל בנק אנגלו-פלסטינה בחברון, ומאוחר יותר, כשנפתח בתל-אביב סניף של בנק זה, עברה לשם המשפחה כולה, ואליהו החל את לימודיו בגימנסיה "הרצליה".

בשנת תרצ"ט, כשסיים את לימודיו בגימנסיה, נכנס לבית-הספר למשפטים בירושלים וסיים שם את לימודיו בשנת תש"ד. בהזמנת יועץ הכתר, ולפי המלצת בית-הספר למשפטים, החל לעבוד במשרד יועץ הכתר עוד לפני גמר לימודיו. לאחר מכן הועבר למשרדי היועץ המשפטי לממשלת המנדט, והיה אחד מסגני עורך-הדין הממשלתי ועוזר במשרד המשפטים. בשל ידיעת השפה הערבית היה מופיע בבתי-המשפט שבערים המאוכלסות ערבים, ובלט בידיעה מרובה בכל הקשור בענייני קרקעות.

אליהו נהרג ביום כ"ג בתמוז תש"ו (22.7.1946), בשעה שאצ"ל תקף את משרדי המזכירות הראשית והמפקדה הצבאית של השלטון הבריטי בארץ, ששכנו באגפו הדרומי של מלון "המלך דוד" בירושלים, שהיה למבצר בריטי מהשמורים ביותר בארץ.

חוליה של אצ"ל החדירה שבעה כדי חלב מלאים חומר-נפץ לקפה "ריג'נט", ששכן מתחת לאגף המשרדים. למרות האזהרות הטלפוניות, שמסר האצ"ל 30 דקות לפני מועד ההתפוצצות למרכזיית המלון, למערכת העיתון פלסטיין פוסט ולקונסוליה הצרפתית הסמוכה למלון על הטמנת הפצצות ודרישה לפנות את הבניין, האגף לא פונה, ואנשי הביטחון הבריטים אף מנעו יציאה מהמשרדים. בהתפוצצות, שגרמה להריסת אגף המשרדים, נהרגו 91 אנשים, בהם אליהו, ורבים נפצעו. בהרוגים ובפצועים היו רבים מראשי השלטון הבריטי בארץ.

אליהו הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בנחלת-יצחק. הניח הורים ושתי אחיות.

בדיווח על נפגעי הפיצוץ תיאר העיתון דבר את אליהו כצעיר עליז, שופע חיים, שזה מקרוב קיבל את התואר עורך-דין, ושבהופעותיו הראשונות כבר התבלט בתבונה ובכשרון.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי