תפריט נגישות

ברט נעים ברטי כראל כ"ץ ז''ל

בן הילדגרד וגוסטב
נולד בכ"ב בשבט תרצ"ז, 3/2/1937
התגורר בגרמניה
חלל פעולת איבה
בט"ו באדר א' תש"ל, 21/2/1970
מקום אירוע: שוויץ, טיסת סוויס-איר לישראל
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: פרסים , גוש: 1, חלקה: 1- קבר אחים,
הותיר: אישה ובן
ברט נעים מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 45

קורות חיים

ברט נעים, בן גוסטב והילדגרד, נולד בכ"ב בשבט תרצ"ז (03.02.1937) בצ'רנוביץ, רומניה. עלה לארץ בהיותו נער בן 13, בשנת 1950. סיים את לימודי התיכון בבית הספר טשרניחובסקי בנתניה.

אחר כך למד רפואה בסורבון בפריז, צרפת, והתמחה בכירורגיה. עבד כמנתח בשלושה בתי חולים בעיר גלזן קירשן בגרמניה, ומונה לסגן מנהל המחלקה הכירורגית.

ברט נעים היה נשוי למיכאלה ואב לדניאל. הוא היה צלם כשרוני, חובב טיולי הרפתקאות וטבע, ניגן נפלא על האקורדיון, ומעל לכל - היה בעל נהדר ואב למופת.

ברט נעים היה אהוב ונערץ על מטופליו וידידיו כאחד, תמיד נהג להתנדב לעזרת הזולת. בשהותו מחוץ לגבולות ישראל, נהג להבליט בגאווה את ישראליותו והביא כבוד רב למדינה. לא פעם נכתב עליו בעיתונות בחוץ לארץ בגין מעשיו. פעם התפרסם כרופא הישראלי שחילץ פצועים במכרה פחם שהתמוטט תוך סיכון עצמו. באחת הפעמים סירב לטפל בשני ניאו-נאצים שהסתבכו בקטטה. השניים נשלחו לטיפול בבית חולים אחר. בפעם אחרת, הנהלת בית החולים סירבה לקלוט סטאז'ר עיראקי, שהתנגד לעבוד תחת מרותו של ברט נעים.

בשבת ט"ו באדר א' תש"ל (21.02.1970) בצהריים עלה ברט נעים על טיסת מטוס סוויסאייר מספר 330, שהייתה בדרכה מציריך לתל אביב. מטרתו הייתה לחפש מקום עבודה לקראת שובו לארץ. מטען חבלה, שהוטמן בדואר בשק הדואר הדיפלומטי על ידי מחבלים מארגונו של ג'ורג' חבש, התפוצץ כ- 20 דקות לאחר ההמראה. המטוס צלל והתרסק על אדמת שוויץ. כל 47 הנוסעים וצוות האוויר, בהם 14 ישראלים, ניספו.

בן 33 היה ד"ר ברט נעים כראל במותו. הותיר אישה ובן. הובא למנוחות בבית העלמין בוירלינגן, שוויץ.

לאחר מותו הוצף ביתה של משפחת כראל במברקי תנחומים ממכריו הרבים בגלזן קירשן, העיר הגרמנית בה חיו: מראש העירייה, ממכבי האש, מהמשטרה, מהכנסייה ואפילו מבתי חולים אחרים מהסביבה, שרופאיהם הכירו והוקירו אותו.

זכרו מונצח בקבר האחים לחללי המטוס בהר המנוחות בירושלים, גוש 1 בחלקה 1 (כיום - חלקת הפרסים).

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי