תפריט נגישות

ציון דהן ז''ל

בן תמר ודוד
נולד בכ"ג בניסן תשל"ד, 15/4/1974
התגורר באשדוד
חלל פעולת איבה
בכ"א באדר תשס"ד, 14/3/2004
מקום אירוע: אשדוד - הנמל
הובא למנוחת עולמים באשדוד
גוש: ה, חלקה: 52, שורה: 4
הותיר: אישה ובת, הורים, אח ושלוש אחיות
ציון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 65

קורות חיים

ציון, בן תמר ודוד, נולד בישראל בכ"ג בניסן תשל"ד (15.04.1974). אח ללינדה, רחל, שי ולילך. גדל באשדוד, למד בבית הספר היסודי "רננים" ובתיכון מקיף ג'.

ציון המשיך את לימודיו בפנימייה הצבאית של חיל חימוש בצריפין, במגמת מכונאות וחשמלאות רכב. סיפרו בני המשפחה: "... פרח במגמת מכונאות רכב, בלט ביכולתו הטכנית ולכל קריאה הגיב תכף. התשובה 'לא' היא לא בלכסיקון של ציון... רק תנו לציון מברגים והכול יבוא על מקומו בשלום. כזה הוא ציון, עובר מאחד לאחד, כל עזרה שהושיט הפכה יום חול ליום חג".

מהפנימייה התגייס ציון לצה"ל, ליחידת שמשון, ושירת כמכונאי. שירת מספר שנים ברצועת עזה. במילואים נטל חלק במבצע "חומת מגן" ב- 2002.

לאחר שחרורו עבד ציון כעובד טכני בחברה לבניית מבנים ניידים, אחר כך היה עצמאי וניהל מזנון. באוקטובר 2000 התקבל לנמל אשדוד כמכונאי מנופים במחלקת ציוד מכני, עבודה שאהב מאוד. סיפרו בני המשפחה על יכולת העבודה הגבוהה של ציון וחבריו: "היו להם קודים מיוחדים, בדיחות ושאר חידודים. מין אכפתיות ועזרה הדדית ביניהם, שיכולת להסתכל ופשוט לקנא בהם. כיצד במבט עיניים הם כבר על הרגליים, העבודה מיד מוכנה והם בדרך לתחנה הבאה. זה הם והם ולא רק הוא והוא, הם גם הלכו יחדיו, הם גם המיטב!"

בתחילת 2003 נפגע ציון בתאונת עבודה, אך ניצל בנס, כפי שאמרו כולם, ולאחר חודשים אחדים החלים וחזר לעבודה מלאה.

אחרי שנים של חברות נשא ציון לאישה את אתי. באוגוסט 2002 נולדה הבת ליאור. ציון התמסר למשפחתו, היה בעל מסור ואב לתפארת. "הילדה הכי יפה בעולם", הציג את בתו בפני כולם. הוא גם שמר על קשר חם עם הוריו ועם כל בני המשפחה, ובאמו, אשת חיל שאהב והעריץ, ראה דמות שהיא מודל לחיקוי, וקיווה שיוכל לתת לילדיו כפי שקיבל ממנה.

"אחיו ואחיותיו יודעים לספר על מין ליצן של חצר", מספרים בני המשפחה, "לכל מפגש, וגם זה ליד הכלים, לציון היה משהו מבדר, וצחוקו היכה גלים. לא יכולת להיות אדיש, הוא לא נתן לאף אחד לשקוע, ביקש מרבית הזמן לשמוח, האופטימיות הייתה המוטיב בחייו..."

ביום ראשון כ"א באדר תשס"ד (14.03.2004), סמוך לשעה 16:30, הצליחו שני מחבלים-מתאבדים להיכנס לנמל אשדוד כשהם מוסתרים בתוך מכולה. אחד המחבלים פוצץ את חומר הנפץ שעל גופו ליד קבוצת עובדים שעמדו ליד מקום עבודתם, מחסן חלפים ותיקונים. בפיצוץ נפצעו רבים, נרצחו שבעה עובדים ובהם ציון.

דקות ספורות לאחר מכן פוצץ המחבל השני את חומר הנפץ שעל גופו בסמוך. מפיצוץ זה נרצחו עוד שלושה אנשים.

ציון היה בן 30 במותו. הותיר אישה ובת, הורים, אח ושלוש אחיות. הובא למנוחות בבית העלמין באשדוד.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי