תפריט נגישות

יפה בן שימול מטלוב ז''ל

בת חביבה וגורג'י
נולדה בתש"ו, 1946
התגוררה בירושלים
חללת פעולת איבה
בל' בשבט תשס"ד, 22/2/2004
מקום אירוע: ירושלים - גן הפעמון/עמק רפאים
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: דרום, גוש: 18, חלקה: א, שורה: 34
הותירה: בעל, חמישה ילדים, נכדים, אחים ואחיות
יפה מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 64

קורות חיים

יפה, בת חביבה וגורג'י מטלוב, נולדה בעיראק בשנת תש"ו (1946). בת למשפחה גדולה, ולה ארבעה אחים וארבע אחיות. בחודש דצמבר 1950 עלתה המשפחה לישראל, לירושלים, ויפה למדה לימודי יסוד בבית היתומים הכללי בעיר, והמשיכה ללימודי תיכון במסגרת פנימיה בנווה יעקב, סמוך לחיפה.

משבגרה נישאה יפה לסלומון בן שימול, ובני הזוג הקימו את ביתם בירושלים. בתחילת 1967 נולד הבן יוסי, ב- 1969 הבת ויויאן, יובל נולד בסוף 1971, ג'קי נולד בסוף 1975 וסימונה, בת הזקונים, נולדה בסוף שנת 1977.

בנוסף לניהול למופת של הבית והמשפחה, יפה עבדה בעיקר בעבודות חסד, כמו בתי אבות וטיפול בקשישים. בשנים האחרונות עבדה בבית אבות בתלפיות. היא הצטיינה בעבודתה, ונתנה את כל כולה למען קשישים ואנשים שלהם חוסר יכולת תפקודית.

יפה הייתה אישה נפלאה וטובת לב, תמיד מחייכת, מעודדת את כולם ויודעת לקחת את הכול בקלות. היה מספיק לראות את פניה היפות והצוחקות כדי לשכוח, ולו למעט, מהצרות היומיומיות.

אישה נדיבה הייתה, שאהבה לעזור מכל הלב. היה לה מוסר עבודה גבוה, והיא לא הפסידה אף יום עבודה. יפה גם לא יצאה לנופש ובילויים כדי לא לבזבז כסף על עצמה, אלא לתת לאחרים. כל כולה הייתה למען ילדיה, ומאוחר יותר למען נכדיה, שאהבו אותה מאוד.

יפה הייתה חביבה על הסביבה, וכל חברותיה אהבו אותה מאוד. שקטה הייתה, לא מבליטה את עצמה, אם ורעיה טובה, אחות טובה וחברה טובה.

ביום ראשון ל' בשבט תשס"ד (22.02.2004), סמוך לשעה 08:30 בבוקר, פוצץ מחבל-מתאבד את חומר הנפץ שנשא בתיקו בתוך אוטובוס אגד בקו 14א בירושלים, שעבר ליד גן הפעמון בעיר ותחנת הדלק הסמוכה אליו. רבים נפגעו בפיגוע. שמונה אנשים נרצחו, בהם יפה שהייתה בדרכה לעבודה.

בת 57 במותה. יפה הותירה בעל, שלושה בנים, שתי בנות, נכדים, אחים ואחיות. הובאה למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

"יפה הייתה אישה קשת יום, עבדה קשה לפרנסתה ועברה חיים לא קלים", כותבים בני המשפחה, "אך עם כל זאת, תמיד חיוך היה על פניה, ואת החיוך המתוק והיפה מכול אנחנו נזכור לעולמים".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי