תפריט נגישות

מטאוע אמין שעבאן אל קרינאוי ז''ל

בן נאדיה ומוחמד חוסיין
התגורר בלוד
חלל פעולת איבה
ב, 1/1/2016
מקום אירוע: תל אביב
הובא למנוחת עולמים בלוד
הותיר: משפחה
מטאוע מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 78

קורות חיים

מטאוע, בן נאדיה ומוחמד חוסיין, נולד בלוד ביום 06.09.1973. הוא גדל בלוד, בן למשפחה גדולה שהגיעה לעיר מהתיישבות בדואית בנגב כמה שנים לפני שנולד.

מטאוע, שהיה מוכר גם בשם אמין שעבאן, סיים את לימודיו בתיכון רמלה-לוד ומאז עבד כנהג מונית. הוא עבד בתחנת "הדר" בנתב"ג, כן ניהל את תחנת "אורלי" בלוד. במסגרת עבודתו היה נוסע הרבה בין לוד, שדה התעופה ותל אביב. מטאוע עבד שעות ארוכות מדי יום כדי לפרנס את משפחתו הענפה, נשותיו ו-12 ילדיו. בשעות הפנאי הירבה לבלות עם ילדיו, כן אהב לרכב על אופנוע שרכש.

"אמין אהב כל אדם טוב, באשר הוא", סיפר אחיו, "יהודי כערבי, ללא הבדל. הוא דגל תמיד בדו-קיום וייחל ליום שבו יבוא שלום. כשהיה שומע על פיגועים ומקרי רצח היה מתמלא בעצב ושואל למה זה צריך לקרות. אהב מאוד לחיות, ותמיד מצאת אותו עם חיוך רחב על הפנים".

ביום שישי 01.01.2016 נרצח מטאוע על ידי מחבל. בצהרי אותו יום פתח המחבל, שהתחזה לקונה בחנות סמוכה, בירי לעבר יושבי פאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף בתל אביב ורצח שני אנשים. היורה נמלט מהזירה לצפון תל אביב במונית שעצר, מוניתו של מטאוע. בצפון העיר, באזור רמת אביב, המחבל רצח בירייה את מטאוע, השליך את גופתו מהמונית והמשיך בנסיעה עד אזור מלון מנדרין, שם נטש את המונית ונמלט מהמקום ברגל ובתחבורה ציבורית.

מאוחר יותר באותו יום נתגלתה גופתו של מטאוע, וכעבור כמה ימים התברר שנרצח על ידי אותו מחבל.

רק אחרי שבוע של חיפושים המחבל, תושב ערערה שבוואדי ערה, נתגלה בכפרו ונורה למוות.

מטאוע היה בן 42 במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בלוד. הותיר אם, אחים ואחיות, שלוש נשים ושנים-עשר ילדים. כמה חודשים אחרי הירצחו נולד בנו ונקרא על שמו – אמין.

בעיריית לוד החליטו לקרוא למגרש משחקים לילדים הנבנה סמוך לבית המשפחה על שמו של מטאוע.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי