תפריט נגישות

חיים יחיאל הווארד רוטמן ז''ל

בן מולי וג'אק
נולד בז' בתשרי תשכ"א, 28/9/1960
התגורר בירושלים
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בי"א בחשוון תשע"ו, 24/10/2015
מקום אירוע: ירושלים - הר נוף, בית כנסת קהילת בני תורה
תאריך אירוע: כ"ה בחשוון תשע"ה, 18/11/2014
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: קדישא הראשית והכללית, גוש: 35, חלקה: 7, שורה: 2
הותיר: אישה ועשרה ילדים, נכדים, אם, שני אחים ושתי אחיות
חיים יחיאל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 80

קורות חיים

חיים יחיאל (הווארד), בן ג'אק ומולי, נולד בטורונטו שבקנדה ביום ז' בתשרי תשכ"א (28.09.1960). אח לסטיב, שלי, ג'ף וטרי.

חיים גדל בטורונטו, למד בבית ספר יסודי "ביאליק" ובתיכון "צ'אט". הוא המשיך ללימודים גבוהים באוניברסיטת יורק, בסיומם עבד בישיבת "אור שמח" בטורונטו.

בחודש דצמבר 1985 עלה חיים לישראל. הוא התיישב בירושלים, בשכונת הר נוף, עם רעייתו ריסה. כאן נולדו לבני הזוג 11 ילדים בין השנים 1987 ל-2010: אליהו, זאב, שלמה, זהבה, ישראל, יפה, חוה, בנימין, חני, רחלי ועקיבא.

חיים השלים לימודים גבוהים באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת תל אביב, הוסמך כבעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במדיניות ציבורית. הוא עבד במשרד מבקר המדינה בירושלים, בתחום הביקורת על מערכות מיחשוב ומידע. בשעות שמעבר לעבודה וללימודים הירבה ללמוד תורה ולהתפלל בבית הכנסת ליד ביתו.

בבוקר יום שלישי כ"ה בחשוון תשע"ה (18.11.2014) נכנסו שני מחבלים חמושים ברובה ובסכין קצבים לבית הכנסת "קהילת בני תורה" ברחוב אגסי בשכונת הר נוף בירושלים. הם החלו לירות ולדקור את כשלושים המתפללים במקום, והספיקו לרצוח ארבעה מתפללים בטרם נורו למוות על ידי שני השוטרים שהגיעו. במהלך הפיגוע נורה למוות גם אחד השוטרים.

חיים, שהתפלל באופן קבוע בבית הכנסת הזה הסמוך לביתו, נפצע קשה בפיגוע לאחר שנאבק במחבלים והציל חיי מתפללים אחרים. הוא נפצע קשה מאוד בראשו, הובהל לבית חולים ואחרי זמן מה מצבו התייצב, אך הוא לא חזר להכרה ונותר בתרדמת. ביום שישי י' בחשוון תשע"ו, כשנה אחרי הפיגוע, הורע מאוד מצבו ועם כניסת שבת, י"א בחשוון תשע"ו (24.10.2015), הוא נפטר.

חיים היה בן 55 במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים ונטמן סמוך לבכורו אליהו, אשר נפטר בצעירותו. חיים הותיר אישה ועשרה ילדים, נכדים, אם, שני אחים ושתי אחיות.

"חיים היה איש של אמת", כתבו בני המשפחה, "קיבל כל אחד באשר הוא. תמיד התאמץ לסייע לזולת, רץ תמיד לעשות טוב. אהב את התורה וחי בדרכה. הוא הותיר הרבה מאוד ערכים שהנחיל לצאצאיו ולמכריו".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי