תפריט נגישות

דניאל וולץ ז''ל

בן שריל ויקותיאל
נולד בח' בכסלו תש"נ, 6/12/1989
התגורר בארצות הברית – פלורידה
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בט"ז באייר תשס"ו, 14/5/2006
מקום אירוע: תל אביב - תחנה מרכזית
תאריך אירוע: י"ט בניסן תשס"ו, 17/04/2006
הובא למנוחת עולמים באשתאול (צומת) - ארץ החיים
גוש: 7, חלקה: 12, שורה: 12
הותיר: משפחה
דניאל מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 66

קורות חיים

דניאל, בן שריל ויקותיאל, נולד בארצות הברית בח' בכסלו תש"ן (06.12.1989).

גדל והתחנך בעיר ווסטון(Weston) שבפלורידה, ארצות הברית. למד בבית הספר היהודי "דייויד פוזנק". תלמיד חייכן וסקרן, אהוב מאוד על מוריו וחבריו. תיארה מורתו: "הוא היה כל כך דומיננטי, מסוג התלמידים שתמיד אוהב להתווכח ולדעת ולשאול שאלות חכמות. הוא גם התקרב מאוד ליהדות, היה ערכי מאוד".

תחביבו העיקרי של דניאל היה טיִס. מגיל 14 הוא הטיס מטוסי סילון, ועם הזמן היה לטייס מעולה. בשעות הפנאי אהב לשחק כדורסל, שיחק בקבוצת בית הספר שלו.

דניאל רצה ותכנן לעלות לישראל. בפסח תשס"ו (אפריל 2006) טייל בארץ עם משפחתו.

ביום שני י"ט בניסן, חול המועד פסח תשס"ו (17.04.2006), בשעות הצהריים, פוצץ מחבל-מתאבד את חומר הנפץ שנשא בתיקו בהיותו במסעדת "ראש העיר" ברחוב סולומון, בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. בפיגוע נפצעו רבים, 9 אנשים נרצחו במקום ושניים מהפצועים מתו כעבור כמה שבועות.

בין הפצועים היו דניאל ואביו, שבמסגרת הטיול ביקרו בתל אביב ועצרו לאכול במקום. דניאל נפצע באורח אנוש, הועבר לבית החולים "איכילוב" ושם נלחמו על חייו במשך חודש, אך הוא נפטר בט"ז באייר תשס"ו (14.05.2006).

בן 16 במותו. דניאל הובא למנוחות במיאמי שבפלורידה, ארצות הברית. בניסן תשפ"א (מרץ 2021), 15 שנים אחרי מותו, הועבר למנוחת עולמים בישראל, בבית העלמין "ארץ החיים" הסמוך לבית שמש. הותיר משפחה.

הוריו של דניאל החליטו להנציח את זכרו בהעברת הרצאות נגד שנאה וטרור. בין היתר נערכו מפגשים עם קבוצות וקהילות יהודיות ולא יהודיות בהם הרצו על פונדמנטליזם ועל שנאה. משרד החינוך במחוז מגוריהם בפלורידה אישר להכניס לתוכנית הלימודים שיעורי העשרה אינטראקטיביים שהם יזמו, כדי להביא את הנושא למודעות בני הנוער. בנוסף, בעקבות מאבקים משפטיים ארוכים של ההורים תוקנו חוקי בנקים בארצות הברית, כדי להקשות על הלבנת כספים עבור טרור.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי