תפריט נגישות

יעל שורק קנדל ז''ל

בת אלישבע ויהודה
נולדה בי"ט באדר ב' תשל"ח, 28/3/1978
התגוררה בכרמי צור
חללת פעולת איבה
בכ"ח בסיון תשס"ב, 8/6/2002
מקום אירוע: כרמי צור
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - הר הרצל
אזור: ט, גוש: ו, שורה: 86
הותירה: הורים וארבעה אחים
יעל מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 76

קורות חיים

יעל, בת אלישבע ויהודה קנדל, נולדה בכפר פינס בי"ט באדר ב' תשל"ח (28.03.1978). ילדה רביעית במשפחתה, אחותם היחידה של שי, עפר, נחשון ויעקב.

יעל למדה בבית הספר היסודי "תחכמוני" בחדרה, והמשיכה לאולפנה בכפר פינס. בזמן הלימודים, הקדישה את מיטב זמנה לחינוך ולהדרכת בני נוער בתנועת "בני-עקיבא". בנוסף לחניכיה בכפר יעל הדריכה ב"חצרות חפר" נערים ונערות יוצאי אתיופיה. כשלמדה בשמינית ריכזה את הסניף המקומי.

את מסירותה לחינוך ביטאה יעל בשירות לאומי שנמשך שנתיים: שנה באילת, ושנה שנייה בהדרכת כיתה י"ב באולפנה בה למדה.

בתום השירות הבינה יעל שעליה לבנות אישיות שלמה, ויצאה ללמוד תורה לשמה במדרשת הרובע בירושלים. הייתה זו שנה מלאת סיפוק ואושר.

משם עברה לפעילות חינוכית עם בני נוער בקיבוץ שדה אליהו. במקביל החלה ללמוד ב"מכללת עמק הירדן" בצמח, כהתחלת מסלול הכשרה להוראה. בתום שנה זו חזרה למדרשת הרובע, כי ראתה שזו הדרך החינוכית המתאימה לה ביותר. יעל נרצחה בטרם זכתה לסיים את לימודיה.

בט"ז בשבט תשס"א (2001) נישאה יעל לאייל שורק. השניים התגוררו בבת עין שבגוש עציון. לאחר כחצי שנה עברו לקרוואן בצור שלם, שכונה בכרמי צור שהוקמה לזכרו של ד"ר שמואל גיליס, תושב המקום שנרצח בדרכו מירושלים לביתו. יעל עבדה בנקיון, ובהוראת שיעורי עזר במתמטיקה בירושלים וביישובי גוש עציון.

יעל ובעלה אייל ידעו ערב מותם שנה וחצי של נישואים מאושרים. אייל שירת בצבא, ביחידת עילית, והשתתף בפעולות מסוכנות. עבורה הייתה זו תקופה של המתנות ארוכות ודאגה מתמדת. האמונה שביתם הוא נדבך בבניין עם ישראל בארצו ובתורתו, היא שנתנה לה את הכוח להתגבר.

בהירצחה הייתה יעל בחודש התשיעי להריונה. השניים ציפו בכיליון עיניים לילדם הראשון.

בליל שבת כ"ח בסיוון תשס"ב (08.06.2002), בשעה 02:30 לפנות בוקר, חדרו שני מחבלים לכרמי צור, לשכונת הקרוואנים צור שלם. אייל שמע את יריות המחבלים ויצא מהקרוואן עם נשקו האישי. הוא הותקף מיד ביריות ובדקירות בכל חלקי גופו ומת במקום. יעל יצאה אחריו ונורתה למוות מטווח קצר, על סף ביתם.

מחבל אחד נמלט בשלב זה מהמקום. המחבל השני פתח קרב יריות עם דדי תורג'מן, תושב המקום, שנפצע. אז הגיע למקום ג'יפ צבאי, החיילים ניהלו קרב שבמהלכו נהרג החייל שלום מרדכי, כמה מהחיילים נפצעו והמחבל חוסל. רק בתום הקרב נמצאו יעל ואייל, כשהם מוטלים ללא רוח חיים.

יעל הייתה בת 24 במותה. הותירה הורים וארבעה אחים. היא הובאה למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, ירושלים. יעל נטמנה לצד בעלה אייל שורק, שהיה חייל ומונצח באתר "יזכור" לחללי צה"ל.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי