תפריט נגישות

יעקב קובי שני ז''ל

בן נעמי ואהרון
נולד בי"ג בתשרי תש"י, 6/10/1949
התגורר בחיפה
חלל פעולת איבה
בי"ח בניסן תשס"ב, 31/3/2002
מקום אירוע: חיפה - "מצה", נוה שאנן
הותיר: הורים, אישה, בן ובת, אח ואחות
יעקב מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 76

קורות חיים

יעקב (קובי), בן נעמי ואהרון, נולד בתל אביב בי"ג בתשרי תש"י (06.10.1949). אחיהם של שלמה ואורנה. הוא למד בבית הספר "אהבת ציון" בתל אביב ובתיכון "אורט טכניקום" בגבעתיים, במגמת חשמל ומיזוג אוויר.

בתום לימודיו קובי התגייס לצה"ל. בשירותו הצבאי הוא הגיע לדרגת רב סרן, והשתתף בכל מלחמות ישראל מאז מלחמת ההתשה, שהחלה כשהיה בשירות סדיר.

בתום שירותו קובי פנה ללימודים אקדמיים. הוא נרשם לחוג להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בטכניון בחיפה, וכעבור ארבע שנים סיים את לימודיו אלה בהצטיינות.

קובי החל את חייו המקצועיים במחלקת תכנון חשמל בחברת החשמל. בשנים 1978 – 1988 ניהל את יחידת המיישרים בחברת "אלקו בע"מ". ב– 1988 הצטרף לקבוצת "ABB", חברה שוויצרית מהמובילות בעולם בתחום מתקנים לייצור ולהולכת חשמל אשר מספקת מערכות חיוניות לחברת החשמל. קובי היה למנכ"ל החברה בישראל, ונודע בעבודתו בתור טיפוס מנהיג, מנהל אהוב ומוערך.

קובי היה בראש ובראשונה איש משפחה מסור, חם ואוהב. בתחילת שנות השבעים נישא לדליה, והיה אב לטלי ולצחי. הוא היה אדם נבון, משכיל, חובב ספורט וחובב ספר. קובי אהב את החיים וידע ליהנות מהם, היה טיפוס רב תושיה, שאהב ליטול אחריות על עצמו ולהוביל אחרים אחריו. הוא הירבה לבלות בחיק הטבע, ובפרט בים. לקובי היה רישיון משיט (סקיפר), ואהבתו הגדולה הייתה השטת יאכטות ומפרשיות.

בצהרי יום ראשון, י"ח בניסן חול המועד פסח תשס"ב (31.03.2002), היה קובי בין הסועדים במסעדת "מצה" שבשכונת נווה שאנן בחיפה. הייתה זו מסעדה בה נהג לסעוד באופן קבוע. סביב השעה 14:45, פרץ לפתע לתוך המסעדה מחבל פלסטינאי חגור בחגורת נפץ. המחבל פוצץ את עצמו. שריפה גדולה פרצה במקום והגג קרס על הסועדים. 15 בני אדם נרצחו בפיגוע, בהם גם קובי. למעלה מארבעים אנשים נפצעו.

קובי היה בן 52 במותו. הותיר אישה, בת ובן, הורים, אח ואחות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקיבוץ עינת.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי