תפריט נגישות

שמעון לייבי קורן ז''ל

בן רוז'ה ויצחק (אדולף)
נולד בי"ט בסיון תש"ז, 7/6/1947
התגורר בחיפה
חלל פעולת איבה
בי"ח בניסן תשס"ב, 31/3/2002
מקום אירוע: חיפה - "מצה", נוה שאנן
הובא למנוחת עולמים בחיפה - שדה יהושע
אזור: ד, חלקה: קד, שורה: 4
הותיר: אישה
שמעון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 74

קורות חיים

שמעון, בן רוז'ה ויצחק (אדולף), נולד בווסרבורג שבגרמניה בי"ט בסיוון תש"ז (07.06.1947). בן יחיד להוריו, עלה איתם לישראל בשנת 1948. גדל והתחנך בקריית מוצקין, למד בבית הספר "אחדות" ובתיכון ע"ש לוינהרץ.

בשנת 1983 נישא שמעון לרחל. רן נולד ב-1984 וגל בשנת 1987. הם הצטרפו לדנה, בתה של רחל. שמעון היה אב מסור ומפנק, אוזן קשבת שאין לה תחליף.

שמעון עבד בחברת הספנות "צים" במשך 31 שנה, משנת 1971 עד למותו. הוא החל את עבודתו בחברה במחלקת משאבי אנוש, ובמהרה התקדם בסולם התפקידים. היה אחראי מדור תשלומים, עוזר מנהל קו, ובשנת 1982 נבחר לעובד המצטיין של החברה. בשנת 1992 מונה לתפקיד מנהל קווי אירופה, ובשנים 1995 עד 1998 עבד כשליח "צים" בבריטניה והתגורר בלונדון עם משפחתו.

לאחר מותו של שמעון העידו ב"צים" כי הוא הותיר חלל עצום בחברה. הוא צבר ידע אדיר במשך שנות הקריירה שלו. היה אדם אכפתי ומסור לעבודתו בצורה בלתי רגילה. הכול חיבבו אותו, שכן היה נעים לעבוד עמו – הוא ידע תמיד לפתור בעיות ולהרגיע במצבי לחץ. הכול עוד מתגעגעים לשלוותו, לחוש ההומור המיוחד לו.

שמעון היה איש של החיים, במלוא מובן המילה. איש תרבות ממעלה ראשונה, אדם חכם וחריף, עדין ונעים הליכות, בעל תאוות ידע וסקרנות בתחומים רבים. החברים ידעו ששמעון הוא מקור טוב להתעדכן על מסעדה טובה, סרט או הצגה שראוי לצפות בהם.

הוא מאוד אהב לטייל. עוד כרווק הירבה לטייל בארצות הברית, קנדה ואירופה, ומשנישא נהג לצאת לטיולים עם משפחתו בארץ במסגרת חוג של החברה להגנת הטבע. גם בחו"ל הירבה לטייל עם בני המשפחה וחברים. שמעון שימש בדרך כלל כמדריך טיולים עבור חבריו ובני משפחתו, ובשלב מסוים אף עבר קורס מלווי טיולים.

יחד עם אהבתו לטיולים, לריקודים ולבילויים עם חברים, שמעון ידע גם ליהנות מרגעי שלווה ומנוחה. לפעמים היה מוותר על ארוחת הצהריים כדי לנוח סתם כך, או כדי להתענג על דקות שקטות עם כוס קפה וקריאה בעיתון. הוא היה חובב קריאה, ותמיד לקח עמו לכל מקום ספר או עיתון.

בצהרי יום ראשון, י"ח בניסן, חול המועד פסח תשס"ב (31.03.2002), ישבו שמעון ושני בניו במסעדת "מצה" שבשכונת נווה שאנן בחיפה. הייתה זו מסעדה חביבה על בני המשפחה והם הירבו לבוא ולסעוד שם. רחל, האם, אמורה הייתה להצטרף אליהם, אך ברגע האחרון התחרטה.

בשעה 14:40 דיברו שמעון ורחל בטלפון. שמעון שאל את רעייתו אם תרצה שיביאו לה משהו מהמסעדה. היא טענה שאין צורך. דקות ספורות לאחר שיחתם זו פרץ לתוך המסעדה מחבל פלסטינאי ופוצץ את עצמו. הפיצוץ גרם לשריפה גדולה ולהרס רב, בין היתר – לקריסת הגג על סועדי המקום. עשרות אנשים שהיו במסעדה נפגעו בפיגוע, 15 נרצחו ובהם שמעון ושני בניו, רן וגל.

שמעון היה בן 54 במותו. הותיר את רעייתו רחל ובתה, דנה. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בשדה יהושע, חיפה, לצד שני בניו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי