תפריט נגישות

תומר אלמוג ז''ל

בן אורלי ומשה
נולד בכ"א בחשוון תשנ"ה, 25/10/1994
התגורר בחיפה
חלל פעולת איבה
בח' בתשרי תשס"ד, 4/10/2003
מקום אירוע: חיפה - "מקסים", כניסה דרומית לעיר
הובא למנוחת עולמים בחיפה - שדה יהושע
אזור: ד, חלקה: קד, שורה: 2
הותיר: אם, אח ואחות
תומר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 62

קורות חיים

תומר, בן אורלי ומושיק, נולד בחיפה בכ"א בחשוון תשנ"ה (25.10.1994). ילד שני להוריו, אח אוהב ומתחשב לאורן הבכור ולעדי הקטנה. למד בגן "עופרים" ובגן השכונתי בשכונת ורדיה, והמשיך לבית הספר היסודי הריאלי בסניף אחוזה.

תומר היה ילד חכם, נקי ומסודר. אהב טבע, ואהב לטייל עם המשפחה בג'יפ ברחבי הארץ. הוא הצטיין בדייקנות, תמיד דאג שדברים יהיו מושלמים, ומגיל צעיר מאוד הצטיין במיוחד בחשבון. בבית הספר הריאלי, שם למד בכיתה ג', היה תלמיד מבריק וחברותי.

תומר אהב ספורט, ובעיקר כדורגל. אהב לשחק במחשב, ולצפות בתוכניות ערוץ הילדים בטלוויזיה.

בשבת ח' בתשרי תשס"ד (04.10.2003) יצאו תומר ומשפחתו, יחד עם סבו וסבתו רותי וזאב אלמוג, דודתו ובנה, לבלות בחוף הים בחיפה. בצהריים נכנסו לאכול במסעדת "מקסים" הסמוכה, בשדרות ההגנה. סמוך לשעה 14:00 פוצצה מחבלת-מתאבדת את חומר הנפץ שבתיקה במרכז המסעדה. עשרות אנשים נפגעו בפיצוץ, ו- 21 בני אדם נרצחו. בין החללים היו תומר ואביו מושיק, סבו וסבתו רותי וזאב אלמוג, ואסף שטייר, בנה של דודתו גלית. בני משפחה אחרים נפצעו בפיגוע.

תומר היה בן תשע שנים פחות חודש במותו. הותיר אם, אח ואחות. הוא הובא למנוחות בחלקת חללי הטרור בבית העלמין שדה יהושע בחיפה, לצד ארבעת בני משפחתו שנרצחו איתו.

ספדה לתומר הגננת שלו: "כשבאת לגן, דור שני למשפחת אלמוג, הייתה שמחה וגאווה בגן. כי ככה זה, הרגשה טובה לצוות, דור המשך... התחברת לגן, לצוות ולחבורת הבנים. חבורה כל כך מגובשת וחיובית יצרת. כל יום פרחת בגן יותר ויותר, העשרת את כולנו בידיעותיך המגוונות, תרמת, לימדת, הסברת, פירשת כל היגד, כל משפט, כל מילה, ידעת לנתח כל מצב בטבע...

ידעת שבראש יש אינסוף שערות, ולמי שלא הבין הסברת שזה כמו החול על שפת הים וכמו כוכבים בשמים. כעת אתה אחד מהכוכבים, וזה פשוט בלתי נתפס..."

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי