תפריט נגישות

יעקב אמינוב ז''ל

בן זלפה ובן ציון
נולד בי"ד בסיון תשט"ז, 24/5/1956
התגורר באור יהודה
חלל פעולת איבה
בכ"ד בתמוז תשס"ב, 4/7/2002
מקום אירוע: ארה"ב, לוס אנג'לס - דלפק אל על
הובא למנוחת עולמים בירושלים - גבעת שאול
אזור: קדישא ספרדים , גוש: תמיר א , חלקה: 4, שורה: 8
הותיר: אישה ושמונה ילדים, אחים ואחיות
יעקב מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 62

קורות חיים

יעקב, בן זלפה ובן-ציון, נולד בברית המועצות בי"ד בסיוון תשט"ז (24.05.1956). גדל והתחנך בעיר סמרקנד, ולו שבעה אחים ואחיות. בגיל 13 החל לעבוד, לעזור לפרנסת משפחתו.

בשנת 1973, והוא בן 17, עלה יעקב לישראל. כעבור זמן מה הוא נישא למזל. הם גרו באור יהודה, ונולדו ילדיהם ניסן, אורלי ורפאל.

לאחר גירושיו נישא יעקב לענת. לבני הזוג, שהתגוררו בלוס אנג'לס שבארצות הברית, נולדו הילדים ליאורה, שרה, דוד, דניאל ואורטל.

יעקב היה איש תם, ישר ועניו. עם הזמן זכה להיות מוכר בקהילה היהודית בקליפורניה כאיש עסקים נדיב, הגון וטוב לב, אדם המסור בכל ליבו למשפחה, לקהילה ולארץ ישראל. הוא היה ידוע בהכנסת האורחים שלו, וכל הרבנים היו מתארחים אצלו. גם ברגעים האחרונים של חייו עסק במצוות הכנסת אורחים, וליווה חבר בדרכו לטיסה.

ביום חמישי כ"ד בתמוז תשס"ב (04.07.2002) ליווה יעקב את חברו, נשיא הקהילה היהודית "יד אברהם", לשדה התעופה בלוס אנג'לס. במשך כל החודש שלפני כן אירח יעקב את ידידו בביתו, ועתה ליווה אותו לקראת טיסתו לישראל. בעת שהשניים המתינו בדלפק "אל על" החל מחבל, חמוש בשני אקדחים ובסכין, לירות לעבר קהל הממתינים. מהירי נפצעו כמה אנשים ונרצחו שני ישראלים - יעקב, וכן ויקי חן שעבדה במקום.

כעבור זמן קצר ירה מאבטח של "אל על" במחבל למוות.

יעקב היה בן 46 במותו. הותיר אישה וילדים, אחים ואחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

כתב ניסן, בנו של יעקב: "איך כך פתאום כל זה קרה, החיים הפכו קשים מדי, האלוקים נתן האלוקים לקח. איך בבוקר מר אפל, כשנקטפת אל האל, הותרת משפחה שמאוד זקוקה לך. אלוקי הרחמים, אנא שמור על הילדים, בטל מידת הדין, הורד הרחמים.

נסתרות הן דרכיו, הוא ברא את העולם, בטוב וגם ברע נקבל באהבה. בקשה אחת קטנה ממשפחתי היקרה, גידלו באמונה, כי זו הדרך היחידה".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי