תפריט נגישות

גלעד זר ז''ל

בן יעל ומשה
נולד בכ' בחשוון תשכ"א, 10/11/1960
התגורר באיתמר
חלל פעולת איבה
בז' בסיון תשס"א, 29/5/2001
מקום אירוע: איתמר
הובא למנוחת עולמים בקרני שומרון
גוש: א, חלקה: 1, שורה: 4
הותיר: הורים,אישה ושמונה ילדים, שבעה אחים ואחיות
גלעד מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 67

קורות חיים

גלעד נולד בכ' בחשוון תשכ"א (10.11.1960) בקיבוץ בארות יצחק, בן ליעל ומשה זר. כשהיה בן שנתיים עקרה המשפחה למרכז האזורי אבן שמואל בדרום, שם למד בגן הילדים. בהיותו בן שש עברה המשפחה, עם ארבעת ילדיה, למושב נחלים. שם למד בבית הספר הממלכתי-דתי. בתיכון למד בישיבת בני עקיבא "אור עציון", והיה חבר בתנועת בני עקיבא.

בגיל 18 התגייס גלעד לנח"ל והתקדם בתפקידי הפיקוד - קורס מפקדי כיתות, קורס קצינים ועד סיום שרותו הצבאי היה קצין בגדוד 960, גדוד היאחזויות נח"ל מהר חברון ועד אילת. במסגרת תפקידו איזרח מספר היאחזויות שהפכו ליישובי קבע. בזמן שירותו הצבאי עברה המשפחה, עם גלעד ושבעת אחיו ואחיותיו, להתגורר ביישוב קרני שומרון.

בגדוד פגש גלעד את הגר, בת כפר סאלד שהייתה קצינת ח"ן בהיאחזויות ובמחלקת משק ביישובי הנגב, לימים רעייתו.

בתום שירותו הצבאי למד גלעד במכון מאיר, ויצא עם גרעין מהמכון להקים את היישוב איתמר בשומרון, סמוך לשכם. גלעד היה יושב ראש המזכירות וכן המזכיר בשנים הראשונות של איתמר, ותרם ממרצו ומכשרונו לפריחת היישוב ולשגשוגו. שמונת ילדיהם של הגר וגלעד נולדו באיתמר.

גלעד היה שנים רבות רכז הבטחון ביישוב, עד שהתמנה לפקח קרקעות, ואחר-כך לקצין הבטחון של המועצה האזורית ולמנהל מחלקת הבטחון. בתפקיד זה השקיע מאמץ ומחשבה מרובים ופיתח מערכת בטחון מפוארת, שיכלל את תפקודי מערכות ההצלה והבטחון, דאג לאבזר את כל העוסקים במלאכה בצורה מעוררת התפעלות, וכן דאג להשתלמויות לכל העוסקים בשירותי ההצלה.

בתוקף תפקידו, שאותו מילא על הצד הטוב ביותר, פרץ דרכי בטחון בכל אזורי המועצה האזורית שומרון ואף מעבר לה. היה קשור לכל מפקדי הצבא ששירתו בשטח שיפוט המועצה, שהיא המועצה האזורית הגדולה ביהודה ושומרון. גלעד השרה הרגשת בטחון גם בימים הקשים של האינתיפאדה. הוא היה בצוות המוביל בהנהלת המועצה האזורית שומרון, ואף במילואים שירת כמפקד חבל בהגנה מרחבית של חטיבת שומרון, בדרגת רב-סרן.

ביום א' בניסן תשס"א (25.03.2001) נפצע גלעד על-ידי מחבלים בזרועו, בבטנו ובחזהו. הוא הצליח להתפנות בכוחות עצמו למחנה צבאי סמוך והזעיק כוחות הצלה. מצבו הוגדר קשה מאוד, והוא הוטס לבית החולים בתל השומר. בסדרת ניתוחים התייצב מצבו, ולמרות זיהום שגרם לפתיחת תפרים בבטנו החלים במהירות, וחזר לנהל את מחלקת הבטחון אף טרם החלמתו המלאה.

ביום שלישי ז' בסיוון תשס"א (29.05.2001), חודשיים אחרי שנפצע מירי מחבלים, שוב נורה גלעד על-ידי מחבלים ממארב בצומת ליד הכפר ג'ית, לא רחוק מהיישוב קדומים. הוא נרצח בשלושה כדורים שפגעו בראשו. המחבלים התקרבו לרכבו של גלעד, ובמספר רב של כדורים ביצעו וידוא הריגה.

בן 40 היה במותו. גלעד הובא למנוחות בבית העלמין בקרני שומרון. הותיר אישה ושמונה ילדים, הורים ושבעה אחים ואחיות.

ביום השלושים לרצח גלעד הוצאה חוברת לזכרו. לקראת יום השנה השני להירצחו של גלעד נכתב ספר תורה לעילוי נשמתו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי