תפריט נגישות

הלל אליהו ליברמן ז''ל

בן ברכה וזבולון
נולד בכ"ג באייר תשכ"ד, 5/5/1964
התגורר באלון מורה
חלל פעולת איבה
בח' בתשרי תשס"א, 7/10/2000
מקום אירוע: שכם
הובא למנוחת עולמים ביצהר
שורה: 2
הותיר: הורים, אישה ושבעה ילדים, שתי אחיות
הלל אליהו מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 69

קורות חיים

הלל אליהו, בן ברכה והרב זבולון ליברמן, נולד בניו יורק שבארצות הברית, בכ"ד באייר תשכ"ד (05.05.1964).

בהיותו כבן עשרים עלה לישראל. הלל נישא ליעל, והם הקימו את ביתם על ההר אל מול גריזים ועיבל, באלון מורה שבשומרון. נולדו להם שבעה ילדים. הלל היה אב ובעל נאמן, מסור ואהוב.

הלל היה קשור בכל נימי נפשו לארץ ישראל, ובפרט לקבר יוסף בשכם. הוא היה ממייסדי ישיבת "עוד יוסף חי" בשכם, למד ולימד והתמיד להיות שם מדי יום.

בבוקר שבת "שובה", ח' בתשרי תשס"א (07.10.2000), הגיעה לאוזניו של הלל השמועה המרה כי הופקר וחולל קבר יוסף, שהפלסטינים החלו להשחיתו לאחר שצה"ל עזב. "את הכאב לא יכל לשאת", סיפרה רעייתו, "רץ אל יוסף - כאליהו המקנא את קנאתו, רץ אל פני הרשעות מול קני המרצחים - מול מותו. ובורא העולם אסף את נשמתו בלהבה". הלל נרצח בדרכו ע"י כמה מחבלים פלסטינאים. גופתו נמצאה ע"י כוחות ביטחון ישראליים בכניסה הדרומית של שכם.

הלל היה בן 36 במותו. הותיר הורים, אישה ושבעה ילדים, ושתי אחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין ביישוב יצהר שבשומרון, בהתאם לבקשתו, ונטמן לצד שלמה ליבמן והראל בן-נון, שני חבריו שנרצחו ע"י מחבלים בשנת 1998, כשעמדו על משמר ארצם.

כתבה יעל, רעייתו של הלל: "אשריך, הלל, שהיית טהור וקדוש, מסור ונאמן. אשריך שאתה יושב במרומים, עם כל אותם קדושים וצדיקים שמסרו נפשם למען עמם וארצם".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי