תפריט נגישות

אשר עטיה ז''ל

בן יפה ושלום
נולד בתש"ו, 1946
התגורר בעפולה
חלל פעולת איבה
בכ"ה בניסן תשנ"ד, 6/4/1994
מקום אירוע: עפולה
הובא למנוחת עולמים בעפולה
גוש: 1, חלקה: 21, שורה: 16
הותיר: אישה, שלושה ילדים ואחות
אשר מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 58

קורות חיים

אשר, בן יפה ושלום, נולד בשנת תש"ו (1946) בטריפולי, לוב. הוא עלה לארץ בשנת 1950 עם הוריו ואחותו אסתר והמשפחה התגוררה בעפולה, שם למד במרכז הנוער ובבית-ספר על יסודי.

אשר נישא לז'קלין והיה אב לשלושה ילדים: יפית, שי וארז. הוא עבד כנהג ב'אגד' והיה נהג פופולרי ביותר. היה פעיל בקידום פרוייקטים רבים בתחומים שונים ובעיקר בספורט בשכונת מגוריו בעפולה, שם הכירוהו רבים כמי שדואג לתושבים ומעביר את בקשותיהם לראש העיר.

ביום רביעי כ"ה בניסן תשנ"ד (06.04.1994), יום הזכרון לשואה ולגבורה, בשעה 12:10 עצר אוטובוס בקו עפולה - מגדל העמק בתחנה ברחוב חטיבה 9 בעפולה ואסף נוסעים, בהם תלמידים שסיימו ללמוד. מחבל שנהג מכונית תופת ובה עשרות קילוגרמים חומר נפץ עקף את האוטובוס, עצר לפניו והתנגש בו בנסיעה אחורה. כתוצאה מפיצוץ מכונית התופת חלקו הקדמי של האוטובוס עלה באש. בפיצוץ הנורא נרצחו במקום שבעה אנשים, בהם אשר הנהג שספג את מלוא עצמת הפיצוץ, ועשרות שהיו באוטובוס ובתחנה נפצעו. פצועה אחת מתה כעבור 19 ימים.

אשר היה בן 48 במותו. הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ואחות. הובא למנוחות בבית העלמין בעפולה בלווייה גדולה, יחד עם ארבעה מהרוגי הפיגוע.

לזכר הרוגי הפיגוע הוקמה אנדרטה בתחנה בה התרחש. אנדרטה נוספת ניצבת בקרבת מקום, בצורת מגן דוד ועליו חקוקים שמות כל ההרוגים שנהרגו בפיגועים בעפולה. בתחנת אגד המרכזית בעפולה הוקמה אנדרטה לזכרו של הנהג אשר עטיה, צורתה יד גדולה האוחזת בהגה שבור ועליה שעון קטן המורה על השעה 12:10, שעת הפיגוע.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי