תפריט נגישות

צבי הקטור איידמן ז''ל

בן מיכאלה ומנדל-מנחם
נולד בכ"ז בניסן תרצ"ב, 3/5/1932
התגורר במבוא ביתר
חלל פעולת איבה
בכ"ד בטבת תשט"ו, 18/1/1955
מקום אירוע: עגור
הובא למנוחת עולמים במבוא ביתר
חלקה: א, שורה: 1
הותיר: שתי אחיות
צבי מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 31

קורות חיים

צבי (הקטור), בן מנדל-מנחם ומיכאלה, נולד בכ"ז בניסן תרצ"ב (03.05.1932) בעיירת הכותנה וילה אנגלה, מחוז צאקו, ארגנטינה.

בבית הוריו התחנך על אהבת העם היהודי ומולדתו ובגיל צעיר הצטרף לתנועת הנוער הציונית בית"ר, בה בלט במסירותו ונאמנותו.

צבי היה ספורטאי וכדורגלן מצטיין, תלמיד בבי"ס למסחר, שבעקבות הרצון לעלות לארץ שינה את תוכניותיו ולמד מקצוע טכני, שיביא תועלת למדינה שזה עתה נולדה.

המשפחה התכוננה לעלות לישראל ב- 1948, אך עקב מחלתו ופטירתו של האב התעכבה עד שנת 1952. בשנה זו עלו לארץ האם, מיכאלה, ושני ילדיה, חנה וצבי. הם הצטרפו לבת הבכורה, מלכה, שעלתה שנה קודם לכן והתיישבה במבוא ביתר, מדרום-מערב לירושלים.

צבי הג'ינג'י התנדב לכל משימה בעבודה ובהגנה על היישוב. ביוני 1954 הוא הצליח להציל שניים מבין חמישה חברים שיצאו לסיור והותקפו על-ידי ירדנים. כעבור ארבעים שנה נמצא מכתב ששלח צבי לחברו בארגנטינה, ובו תיאור מדויק של האירועים.

בכ"ד בטבת תשט"ז, (18.01.1955), עבדו צבי וחברו אליעזר (באינו) כ"ץ בכפר עגור, באדמות שהיו שייכות למבוא ביתר. באותו לילה חדרה לעגור קבוצת מסתננים חמושים מירדן במטרה לבצע הרג ושוד. למחרת, כאשר הגיע למקום אחד מתושבי הכפר כדי להעיר את הבחורים שהיו אמורים לחרוש את שדהו באותו יום, מצא את דלת ביתם פרוצה. על הרצפה נמצאו שתי גופות, כאשר צבי אוחז ברגל חברו כדי לנסות להצילו. התברר כי המסתננים תקפו את הבית שבו שהו צבי ואליעזר, הרגו את השניים ושדדו את נשקם. עקבות הדם בחוץ העידו על כך שצבי הצליח לפצוע את אחד המסתננים.

בן 23 היה במותו. הותיר אחריו שתי אחיות.

צבי הובא למנוחות בבית העלמין במבוא ביתר. הוא נקבר ליד אמו, שחלתה ונפטרה כמה חודשים לפניו. מצידו השני נקבר חברו אליעזר, שניהם עלו ארצה עם חלום, עבדו יחד ומצאו מותם יחד.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי