תפריט נגישות

צבי אריה איידלסברג ז''ל

בן מנוחה ואברהם
נולד בתרע"ג, 1913
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בכ"א באייר תש"ח, 30/5/1948
מקום אירוע: ירושלים
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר המנוחות
אזור: קהילת ירושלים, גוש: יג, חלקה: ג, שורה: 5
הותיר: אישה ובן
צבי אריה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 14

קורות חיים

צבי אריה, בן אברהם ומנוחה, נולד בתרע"ג (1913) בלנצ'ה, פולין.

עלה לארץ בשנת 1936 והתיישב בירושלים, שם הקים את משפחתו - נישא לפנינה ונולד בנו דב. הוא עבד בבית חרושת לרעפים במוצא.

בבוקר 19.05.1948 פלשו לירושלים שלושה גדודים סדירים של הצבא הירדני, אליהם הצטרפו חיילים מצרים וכוחות ערבים אחרים, סה"כ אלפי לוחמים מצויידים היטב בנשק קל וכבד. כך החל הקרב המכריע על גורלה של ירושלים, קרב שנמשך ברציפות 24 יממות בשלב הראשון, והופסק עם הכרזת ההפוגה הראשונה בתאריך ה- 11.06.1948. בתקופה זו הפגיזו הערבים את השכונות היהודיות של ירושלים ללא הבחנה. בקרבות אלו נהרגו בעיר קרוב ל- 400 יהודים, למעלה ממחציתם אזרחים, שרובם נפגעו בהפגזות.

ביום ה- 11 למערכה על ירושלים, שבת 29.05.1948, מעודדים מנצחונם ברובע היהודי שהיה ההישג המשמעותי היחיד של הצבא הירדני במלחמה על ירושלים, המשיכו החיילים הירדנים והמצרים, הצרים על השכונות היהודיות, להפגיז אותן ללא הרף וללא הבחנה. באותו יום נהרגו בתחום העיר 17 יהודים ובהם 12 אזרחים, רובם מההפגזות.

בין הנפגעים האזרחים באותו יום היה גם צבי אריה, שנפגע מרסיסי פגז בצפון העיר. הוא הובהל לבית חולים אך נפטר למחרת, כ"א באייר תש"ח (30.05.1948).

צבי אריה היה בן 35 במותו. הותיר אישה ובן. הוא הובא לקבורה זמנית בבית העלמין הארעי בשיח באדר ולאחר כמה שנים הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי