תפריט נגישות

אהרון ארל'ה אוסישקין ז''ל

בן מניה ודוד
נולד בכ' בתשרי תשי"ב, 20/10/1951
התגורר בכפר הס
חלל פעולת איבה
בכ"ו בחשוון תשס"ב, 11/11/2001
מקום אירוע: כפר הס
הובא למנוחת עולמים בתל מונד
גוש: 4, חלקה: ב, שורה: 10
הותיר: הורים, אישה, שני בנים ובת, אחות ואח
אהרון מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 61

קורות חיים

אהרון (ארל'ה), בן מניה ודוד, נולד בכפר הס שבשרון בכ' בתשרי, ערב שמחת תורה תשי"ב (20.10.1951). אח לשרה ואליעזר. בן לניצולי שואה שניהלו משק בכפר הס והתגוררו עם שלושת ילדיהם בבית סוכנות קטן.

ארל'ה גדל בכפר הס, למד בבית הספר היסודי האזורי בתל מונד ובתיכון ע"ש רופין, בעמק חפר. בתור תלמיד בית ספר ארל'ה נודע כתלמיד לא רע אך גם שובב לא קטן. הוא היה שותף למעשי קונדס רבים, בכפר ובבית הספר. בנעוריו השתייך לתנועת הנוער העובד של בני המושבים. היה ברור כבר אז, מספרים בני המשפחה, כי ארל'ה ימשיך את דרכם של הוריו במושב.

בחודש נובמבר 1969 התגייס ארל'ה לצה"ל. הוא שירת בחיל התותחנים, עבר קורס קשר ושירת בגדוד ברמת הגולן. בשנת 1971 סיים קורס קצינים ושירת בסיני, אז גם עבר קורס צניחה. ארל'ה השתחרר מצה"ל ב– 1972 בדרגת סגן.

מיד לאחר השחרור מצה"ל שב ארל'ה למשק הוריו, והחל לפתחו עם אביו.

בחודש אוקטובר 1973 – עת מלחמת יום הכיפורים – ארל'ה לחם כקצין מילואים בגדוד תותחנים ברמת הגולן. מאז שירת במילואים מדי שנה, התקדם בתפקידים, הועלה לדרגת רב סרן והיה למ"פ מפקדה בגדוד תותחנים. בתום שירות המילואים ארל'ה התנדב לשרת שנתיים נוספות, ומילא תפקיד בחמ"ל אוגדה.

בחודש אוגוסט 1977, בהיותו בן 26, נישא ארל'ה לפנינה. בשנים הבאות נולדו שלושת ילדיהם, מתן, שני וערן. ארל'ה היה בעל ואב למופת, מסור עד אין קץ ובבחינת עמוד התווך של משפחתו. כל חייו נותר בן מסור להוריו, תמך בהם והיה להם למשענת חמה ואוהבת.

ארל'ה היה איש רעים, ידיד אמת – תמיד נכון לסייע ככל שצריך. ידידותי, חייכן תמידי, מסביר פנים לכול ובעל חוש הומור יוצא דופן. בינו לבין ילדיו התפתחו קשרי חברות אמיתיים. הם ידעו שאביהם חבר, ושאפשר לפנות אליו בכל עניין, בכל עת.

לאחר נישואיו נכנס ארל'ה לענף הפרחים והקים חממות פרחים נהדרות. כן גידל והשביח תרנגולי הודו, תפוחי אדמה, בוטנים ועגבניות. גם פרדסים היו לו, ולול מטילות. בשנים האחרונות לחייו התמקד בעיקר בענף הפרחים לייצוא ובענף ההודים לפיטום. הוא התאים את משקו להתפתחויות הנדרשות, והסב את גידוליו לענפי קישוט ירוקים.

ארל'ה אהב את החיים בכפר ואת עבודת האדמה. הוא היה פעיל מאוד מבחינה ציבורית בכפרו. היה חבר בוועדות השונות (תרבות, משק וביטחון), היה חבר ויו"ר הנהלת המושב, רכז עובדים זרים ועוד. במועצה האזורית לב השרון ארל'ה היה חבר מליאה, רכז הוועדה החקלאית ופעיל מפלגת העבודה מטעם מחוז המושבים – ציר במפלגה.

ארל'ה היה איש רב פעלים ורב תחביבים. בצעירותו אסף בולים. כשבגר, אהב דרמה והיה משתתף בחוג הדרמה של המועצה האזורית. הוא אהב להשתתף בהופעות השונות ובהצגות, אם במושב ואם מחוצה לו. מאוד אהב טבע ונוף, והיה מרבה לצאת לטיולים, לראות סרטים בקולנוע, ובעיקר – לבלות בחיק המשפחה והילדים.

ביום ראשון בערב, כ"ו בחשוון תשס"ב (11.11.2001), הוזעק ארל'ה מביתו ע"י אחד מתושבי כפר הס כדי לבדוק אדם חשוד שנראה מסתובב בכניסה למושב. ארל'ה היה רכז הביטחון של היישוב, תפקיד שלקח על עצמו מתוך בחירה ובמסגרתו השקיע את כל מרצו, בכל שעות היממה, בהגברת תחושת הביטחון של התושבים. הוא חש מיד לאזור והחל בסריקות. לפתע הגיח מבין השיחים מחבל פלסטינאי ורצח את ארל'ה בירייה.

בן 50 במותו. ארל'ה הותיר אישה, שני בנים ובת, הורים, אח ואחות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בתל מונד.

ביום השנה להירצחו של ארל'ה נערך טקס הסרת הלוט לגלעד שהוקם לזכרו. הגלעד הוצב בכיכר בכניסה לכפר הס, במקום בו נרצח, והכיכר נקראה באותו מעמד על שמו.

לזכר ארל'ה הוקם באינטרנט אתר ובו סיפור חייו במילים ותמונות ודברים לזכרו: www.arale.co.il.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי