תפריט נגישות

יוסף יהודה סולימן ז''ל

נולד בתרע"ו, 1916
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בז' בטבת תש"ח, 20/12/1947
מקום אירוע: לוד
מקום קבורתו לא נודע
הותיר: אישה ושני ילדים
יוסף יהודה מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 24

קורות חיים

יוסף נולד בשנת תרע"ו (1916) בחלב שבסוריה. בשנת 1933 עלה עם משפחתו לארץ ישראל, המשפחה התיישבה בשכונת נחלת ציון בירושלים.

בארץ, יוסף נישא לשולמית ונולדו לזוג שני ילדים. הוא רכש משאית ועבד בהובלות לירושלים וממנה. מאז פרוץ המאורעות שהובילו למלחמת העצמאות נהג יוסף לנסוע בארץ כשהוא מחופש לערבי כדי שלא יפגעו בו.

ביום 19.12.1947 יצאו יוסף, המחופש לערבי, ואתו עוזר ערבי במשאית להעמיס פרי הדר בראשון לציון. בדרכם חזרה לירושלים, ליד הכפר עקיר (קרית עקרון היום) התנגשו במשאית ערבית. עוזרו של יוסף נפצע ונוסעי המשאית השנייה, שחשבו את שניהם לערבים, סייעו להם והעבירו אותם לתחנת מגן-דוד ברחובות. יוסף טלפן באותו יום ממשטרת רחובות לתחנת המשטרה במאה שערים כדי להודיע ששלומו טוב, ושישוב מאוחר יותר. מאז לא שמעו ממנו.

על פי עדות אחת, נראה שבהמשך אותו יום נסע יוסף למוסך בתל אביב ושם תיקנו את המשאית. למחרת, ז' בטבת תש"ח (20.12.1947) יצא יוסף לבדו במשאית לירושלים להביא כסף עבור התיקון, ונראה שנתפס ונרצח על ידי ערבים. נהגים שחלפו ליד יאזור ראו משאית בוערת, ועל פי המספר שיערו שהיתה זו משאיתו של יוסף.

ביום היעלמו נמצאה ליד תחנת הרכבת בלוד גופת גבר אלמוני, וזו הועברה ללשכת הבריאות הממשלתית ברמלה. מכיוון שחשבוהו לערבי קברו אותו בבית העלמין המוסלמי ברמלה. מאוחר יותר זיהה בתחנת המשטרה אחיו של יוסף את תמונת ההרוג כיוסף סולימן, ואז נאמר למשפחה שיש להמתין שנה עד שניתן יהיה להוציא את הגופה מן הקבר. אך לאחר מכן, בעקבות החרפת מלחמת העצמאות, לא ניתן היה לאתר עוד את מקום קבורתו של יוסף סולימן, והוא נחשב לאחד הנעדרים היהודיים במלחמת העצמאות.

יוסף היה בן 31 במותו. הותיר אישה ושני ילדים. מקום קבורתו לא ידוע.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי