תפריט נגישות

שולמית הלרשטיין מרכס ז''ל

בת דבורה שרה ואפרים מנשה
נולדה בכ' בתמוז תרע"ד, 14/7/1914
התגוררה בירושלים
חללת פעולת איבה
בכ"ג בתמוז תש"ו, 22/7/1946
מקום אירוע: ירושלים - מלון המלך דוד
הובאה למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
אזור: חברה קדישא הראשית והכללית, גוש: קדושים, חלקה: ד, שורה: 18
הותירה: בעל ואחים
שולמית מונצחת באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 11

קורות חיים

בת דבורה-שרה ואפרים-מנשה. נולדה ביום כ' בתמוז תרע"ד (14.7.1914) בירושלים. התחנכה בגן-הילדים "מזכרת משה" ובבית-הספר היסודי של אוולינה דה-רוטשילד, ואחר-כך המשיכה לימודיה בכיתה המסחרית של בית-ספר נודע זה.

בתום לימודיה עבדה ככתבנית במשרד היועץ המשפטי של ממשלת המנדט, ששכן במלון "המלך דוד", והתבלטה שם כעובדת מהימנה ומסורה, שקטה וישרה בהליכותיה ואהודה על הבריות.

שולמית, שנישאה שישה חודשים לפני מותה, נהרגה ביום כ"ג בתמוז תש"ו (22.7.1946), בשעה שאצ"ל תקף את משרדי המזכירות הראשית והמפקדה הצבאית של השלטון הנריטי בארץ אשר שכנו באגפו הדרומי של מלון "המלך דוד" בירושלים, שהיה למבצר בריטי מהשמורים ביותר בארץ.

חוליה של אצ"ל החדירה שבעה כדי חלב מלאים חומר-נפץ לקפה "ריג'נט", ששכן מתחת לאגף המשרדים. למרות האזהרות הטלפוניות, שמסר האצ"ל 30 דקות לפני מועד ההתפוצצות למרכזיית המלון,למערכת העיתון פלסטיין פוסט ולקונסוליה הצרפתית הסמוכה למלון על הטמנת הפצצות ודרישה לפנות את הבניין, האגף לא פונה, ואנשי הביטחון הבריטים אף מנעו יציאה מהמשרדים. בהתפוצצות, שגרמה להריסת אגף המשרדים, נהרגו 91 אנשים, בהם שולמית, ורבים נפצעו. בהרוגים ובפצועים היו רבים מראשי השלטון הבריטי בארץ.

שולמית הובאה למנוחת-עולמים בקבר המשפחה שעל הר הזיתים בירושלים. הניחה בעל ואחים.

רשימה לזכרה התפרסמה בעיתון דבר.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי