תפריט נגישות

אסף יצחקי ז''ל

בן אסתר וג'ורג'
נולד בכ"ט בשבט תשמ"א, 3/2/1981
התגורר בלוד
חלל פעולת איבה
בט"ו בתשרי תשס"ב, 2/10/2001
מקום אירוע: אלי סיני
הובא למנוחת עולמים בלוד - ישן
גוש: ה, חלקה: לה, שורה: 3
הותיר: הורים ואח
אסף מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 68

קורות חיים

אסף, בן אסתר וג'ורג', נולד בלוד בכ"ט בשבט תשמ"א (03.02.1981), בן בכור להוריו, אח לאילן. גדל והתחנך בלוד, למד בבית הספר היסודי "שלום עליכם" ובתיכון "אורט" המקומי.

אסף גדל בבית חם ומפנק, עם הורים שדאגו לכל צרכיו ועשו כמיטב יכולתם לענות על רצונותיו השונים. בבית הספר היה תלמיד חרוץ וטוב, שהצליח במקצועות השונים, בפרט במתמטיקה ובאנגלית. הוא אהב את הלימודים השונים לאורך השנים. בתום התיכון הוא המשיך ללימודים אקדמיים במכללת רחובות, ומשסיים את לימודיו אלה בהצלחה הוסמך כהנדסאי אלקטרוניקה.

אסף היה חולה במחלת סכרת הנעורים, ולכן לא התגייס לצה"ל. במשך כל חייו היה נשמר מכל משמר מ"נשנושים" בין הארוחות ומדברי מתיקה. מיום שקיבל משאבת אינסולין, איכות חייו של אסף השתפרה מאוד. ובעיקר, מספרים קרוביו, עזרה לו מאוד האהבה שהיה מוקף בה תמיד.

על אסף מעידים שלא ידע לשקר. בכל מצב אליו נקלע, חש כמי שחייב לומר את האמת, גם אם לפעמים אמירת האמת הייתה מסבכת אותו עוד יותר...

אסף נודע כבעל חוש הומור מפותח. הוא נהג למתוח את חבריו, ואם היה מצליח "לעצבן" מישהו – עבורו היה זה עולם ומלואו. הוא אהב מדע בדיוני. סרטים על עולמות רחוקים, מלחמות כוכבים ומפלצות כאלה ואחרות היו חביבים עליו במיוחד. היה לו גם אוסף ענף של חרבות וכלי נשק שונים ומשונים.

אסף היה נער ביישן, שהצהיר על עצמו שעם בנות הוא מסתדר בעיקר בטלפון, לא באופן מעשי. עד שבמסיבת גיוס של מכרה הוא הכיר את לירון הרפז, בת היישוב אלי סיני, והאהבה בין השניים התלקחה בן רגע. אולם הם הספיקו להיות יחד רק כחודש.

בערב יום שלישי ט"ו בתשרי, סוכות תשס"ב (02.10.2001), הסתננה חוליית מחבלים לשטח היישוב אלי סיני בצפון רצועת עזה, לאחר שחתכו את הגדר בדרום-מזרח היישוב. המחבלים, מחופשים לחיילי צה"ל ולראשם סרטים ירוקים, היו חמושים ברובי קלצ'ניקוב ובעשרות רימוני יד. הם החלו בירי מייד עם כניסתם לשטח היישוב, בטרם הספיקו כוחות צה"ל, שקיבלו התרעה על "נגיעה חשודה" בגדר הביטחון, להגיב.

המחבלים החלו לירות לעבר הבתים וכלי הרכב. הם נעו על הכביש הדרומי, ושם גם פגשו בלירון ובאסף. אסף בא לבקר את לירון בחג, והשניים טיילו בין בתי המושב. אסף נפגע ראשון מירי בראשו ומת במקום. לירון החלה נסה על נפשה, אך המחבלים השיגו אותה בריצה וירו גם בה למוות. כ– 15 בני אדם נוספים נפצעו באירוע.

אסף היה בן 20 בהירצחו. הותיר הורים ואח. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בלוד.

לירון הרפז, שנרצחה עם אסף, הייתה חיילת, והיא מונצחת בספר היזכור לחללי מערכת הבטחון.

"אסף נולד בשנה בה פרצה מלחמת שלום הגליל", כתבה אמו, "ונלקח מאיתנו במלחמה שאין לה שם, אבל היא גובה קורבנות לא רק מן החיילים בחזית... זוג צעירים שלא הרעו לאיש ורק התחילו לטעום את טעמם של החיים יצאו לטייל, כדורי מרצחים שפלים השיגו אותם וקטעו את החיים הצעירים, החפים מפשע. יחד עמם ניפצו את לבבות המשפחות, וכל מי שהיה קשור אליהם".

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי