תפריט נגישות

יואב יואבי משקל ז''ל

בן רחל ויצחק
נולד בי"א בתמוז תשל"א, 4/7/1971
התגורר בחיפה
חלל פעולת איבה
בב' באדר ב' תשל"ח, 11/3/1978
מקום אירוע: גלילות
הובא למנוחת עולמים בחיפה - שדה יהושע
אזור: ד, חלקה: קד
הותיר: משפחה
יואב מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 46

קורות חיים

יואב (יואבי), בן יצחק ורחל, נולד בי"א בתמוז תשל"א, (04.07.1971), בטבריה. הוא גדל בחיפה, היה תלמיד כיתה א' בבית הספר היסודי על-שם דוד בן גוריון ברוממה הישנה.

ביום שבת אחר הצהריים, ב' באדר ב' תשל"ח, (11.03.1978), הגיעה קבוצה של 11 מחבלים לחופי הארץ על-גבי שתי סירות גומי. הם נחתו בחוף של שמורת הטבע מעגן מיכאל. היה זה לאחר ששהו יומיים בים ואיבדו את דרכם. שני מחבלים נוספים טבעו עוד קודם שהגיעו לחוף. בחוף פגשו המחבלים צלמת טבע. לאחר שתיחקרו אותה לגבי מיקומם, רצחו אותה וצעדו לעבר כביש החוף, המחבר בין חיפה לתל אביב.

סמוך לשעה 16:30 עצרו מונית שחלפה בכביש. שניים מהמחבלים נכנסו למונית וביחד עם הנוסעים שבה החלו להתקדם דרומה לתל אביב. יתר המחבלים עצרו אוטובוס של מטיילים שהיה בדרכו לחיפה. באוטובוס היו חברי 'חוג המשוטטים' של אגד: עובדי אגד ובני משפחותיהם, שהיו בדרכם חזרה הביתה מיום טיול במערת הנטיפים. בין הנוסעים היו יואב ומשפחתו, שהצטרפו ליום הטיול.

המחבלים עצרו את האוטובוס ביריות, נכנסו פנימה ודרשו מהנהג לנסוע לתל אביב. הם כפתו את ידי הגברים. במהלך הנסיעה ירו המחבלים מחלונות האוטובוס לעבר מכוניות חולפות. ליד מחלף אולגה חברו המחבלים למונית בה היו שני המחבלים האחרים, העלו את נוסעי המונית לאוטובוס והמשיכו לדהור דרומה תוך שהם ממשיכים לירות מחלונות האוטובוס לעבר כלי רכב בכביש. מהירי נהרגו ארבעה אנשים.

במהלך הנסיעה הבחינו המחבלים באוטובוס אגד, קו 901 מתל אביב לחיפה, שניסה להימלט דרומה אחרי שנהגו שמע על הפיגוע. המחבלים רדפו אחרי האוטובוס עד שהצליחו לעצור אותו, העלו את נוסעיו לאוטובוס בו היו והמשיכו לדהור לעבר תל אביב.

רק מעט צפונית לצומת הקאנטרי-קלאב (צומת גלילות), הצליחה המשטרה סוף סוף לעצור את האוטובוס לאחר שירו בגלגליו. בין המחבלים לבין כוחות משטרה שהיו במקום התפתח קרב יריות ארוך. חלק מהמחבלים פרצו החוצה מהאוטובוס, השאר החלו לירות לעבר הנוסעים הנמלטים.

בשלב מסוים פוצצו המחבלים את האוטובוס על כל הנוסעים שנותרו בו והוא הפך למלכודת אש גדולה. 35 ילדים ומבוגרים נספו במהלך אותו היום, בהם גם יואב הצעיר.

יואב היה בן שש שנים וחצי במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בטבריה. בחודש נובמבר 2014, לפי בקשת המשפחה, הועבר קברו לבית העלמין שדה יהושע בחיפה, לחלקת חללי הטרור בשער הדס.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי