תפריט נגישות

מנחם סבלוני סקראסובולסקי ז''ל

בן ר' משה
נולד בתרס"ד, 1904
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בי"ז באב תרפ"ט, 23/8/1929
מקום אירוע: ירושלים
הובא למנוחת עולמים בירושלים - הר הזיתים
אזור: חברה קדישא הראשית והכללית, גוש: קדושים, חלקה: א, שורה: 6
הותיר: אישה וילדים
מנחם מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 4

קורות חיים

נולד בשנת 1904, בליטא, לאביו ר' משה סקראסובולסקי. חרד על דת ואיש מכובד בעירו. בן שש עשרה נכנס מנחם כחבר פעיל ל"חלוץ". לומד בגמנסיה, ובימי החופש הוא נוסע לקבוצת ההכשרה לעבודה חקלאית. בשנת 1923 הוא גומר את למודיו בגימנסיה, ועולה מיד לארץ.

מנחם נכנס למקצוע הבנין. העבודה מצויה לו במשך השנה הראשונה לבואו. הוא נושא אישה. התקופה האחרונה, בערך מסוף תרפ"ד עד סוף תרפ"ז, עוברת על מנחם מתוך חוסר עבודה. מצוקתו החמרית גדולה. באותם ימי המועקה הוא מקבל מכתב מדודו בכלכותה. המזמינו לבוא להודו. מבטיחו לסדרו שם בעבודה ושולח לו ארבעים לא"י להוצאות הדרך. מנחם דוחה בהחלט את הצעת דודו, לעזוב את ארץ ישראל. ומחזיר לו את הכסף. שהיה זקוק לו כל כך.

בסוף שנת תרפ"ז מתחיל מנחם לעבוד בחפירות לחקירת העתיקות, הנעשות על ידי האוניברסיטה העברית. הוא מצטיין בעבודתו. וכעבור זמן לא רב נמסר לידו הפיקוח על העבודה. בעל אופי היה, הצטיין במתינות רוח וביחס של נדיבות לחברים. היה חבר להסתדרות העובדים ולאגודת פועלי הבנין בירושלים.

שלושה ימים לפני מאורעות-הדמים קיבל מנחם עבודת בנין בבית המלומד וינר בשכונה האמריקאית. ביום הששי, י"ז באב, סר בבקר לבית שמואל גנני והלך יחד אתו לעבודה. בשעה אחת אחרי הצהרים חזר לביתו עם גנני בלוית וינר ובמכוניתו. שלשתם נרצחו על יד שער-שכם.

אשתו וילדתו של מנחם, ששהו בחוץ לארץ בזמן המאורעות, שבו לארץ חדשים אחרי קבורתו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי