תפריט נגישות

אליהו אבושדיד ז''ל

בן ר' חיים
נולד בתרל"ד, 1874
התגורר בחברון
חלל פעולת איבה
בי"ח באב תרפ"ט, 24/8/1929
מקום אירוע: חברון
הובא למנוחת עולמים בחברון
אזור: א, גוש: א1, חלקה: 3, שורה: 44
הותיר: אישה, ילדים ונכדים
אליהו מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 2

קורות חיים

נולד בשנת תרל"ד (1874) בחברון, לאביו ר' חיים.

אליהו למד בתלמוד תורה עד היותו בר מצווה. משסיים את לימודיו בתלמוד תורה קיבל תורה מפי הרב ר' אליהו מני במשך חמש שנים, עד היותו בן 18.

בהגיעו לגיל 18 התחיל לעסוק במסחר ולעזור לפרנסת בית הוריו. בן עשרים נשא אישה, הקים בית בחברון ובשנים הבאות נולדו ילדיו. היה עוסק ביום במסחר ולומד בלילה תורה בבית הכנסת. מכובד היה כאיש נאמן, ישר וירא ד'.

בבוקר שבת י"ח באב תרפ"ט (24.8.1929) בא קצין אנגלי לביתו, והזהיר שלא יצא איש מדלתי הבית. האזהרה נתקיימה, אך הפורעים, ערבים מחברון והסביבה, חדרו לתוך הבית דרך שלש דלתות: החזית, החצר והגג. אנשי הבית הפילו את תחינותיהם לפני הפורעים: "תנו לנו הנפשות והרכוש קחו לכם". הפורעים לא ענו על תחנוניהם; התנפלו עליהם בכלי משחית שונים, מתוך אכזריות חמה.

אליהו הגן על נפשו בכל כוחותיו, נאבק עם הרוצחים ואף כרת את אצבעותיו של אחד מהם. אשתו קראה לעזרת השוטר הערבי שעבר על יד הבית ונענתה: "אם אעלה, אשחט גם אנוכי". אליהו קרא לבניו, שאם יישארו בחיים ינקמו את נקמת הדם השפוך - והומת בחניקה. יחד אתו נרצח בנו יצחק. יתר אנשי הבית נרפאו מפצעיהם.

באותו בית נרצחו גם הזקנים יעקב ומשה גוזלן.

אליהו, בן 55 במותו, הובא למנוחות בחברון, לצד בנו. הותיר אישה, ילדים ונכדים.

משפחת אבושדיד עברה לירושלים. כעבור 19 שנים, במלחמת העצמאות, נהרגו מפגיעת פגז שמונה מבני המשפחה, בהם ילדים ונכדים של אליהו.

אנו עושים כל מאמץ לדייק במידע המופיע, ומתנצלים אם אירעה טעות.
אם ברצונכם להעיר או לתקן פרטים בדף זה, אנא
צרו קשר.
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה
פיתוח מאגרי מידע לוגו חברת דידקטי